1 Laatst bewerkt door mok (02-07-2008 17:13)

Onderwerp: bahbah, dat ging niet goed...

.... met mijn cakeballetjes. Ik heb dus cakeballetjes met d ehand gerold en nu wilde ik die dus heel mooi rondom met gesmolten chocolade bedekken maar dat ging dus niet zoals ik wilde. ik heb ze dna maar gewoon in de minicc's laten zitten en met een lepeltje de chocolade erover gegoten. hoe kan je dat het beste doen?

Ze staan nu te koelen en straks nog een toefje botercr

2 Laatst bewerkt door manika (02-07-2008 17:31)

Re: bahbah, dat ging niet goed...

ik had die balletjes gewoon in de chocolade gedoopt met een prikkertje.

Ze zien er leuk uit :thumb:

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

3 Laatst bewerkt door mok (02-07-2008 18:34)

hah, dat dacht ik ook even snel te doen maar de balletjes werden plat en de chocolade lekte er gewoon vanaf. Ik denk door het warme weer en de gesmolten chocolade, de balletjes waren helemaal opgesteven en na 5 minuten uit de koelkast zakten ze van het prikkertje af. Ik ben nog wat gaan zoeken op  het forum en de volgende keer eens met ganache proberen en bij koeler weer en  misschien ook eens proberen om ze eerst in te vriezen en dan dompelen.
Is maar een idee maar als iemand hier andere en beter methodes weet dan lees ik het graag.

grtz Elly

je hebt toch zo;n speciaal prikkertje om cakejes in glazuur of chocola te dompelen?? Zo'n prikkel met 3 tanden. staat ook in hoe versier ik een lekker koekje en ben die dingen bij de bijenkorf wel ns tegen gekomen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Oh, ok, het boekje is besteld en in Belgi

6

Zolang ze maar lekker zijn toch! Je kan ze idd prikken, ook gewoon aan een vork hoor. Die heeft toch ook genoeg tanden?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Ja maar ik heb ook tanden en die hebben er nu al heel vaak in gezeten, tsjonge die dingen zijn echt lekker. ik heb ook al laten proeven aan mensen die hier komen en ze vallen goed in de smaak. daarstraks nog een 16 jarige vriend van mijn zzoon, zijn opmerking was: woow, da is goeien boecht! dat wil zeggen dat ie het heel erg lekker vond. Hij ging tegen zijn ma zeggen dat ze er een kilo van moest bestellen,hahahahaha.

grtz Elly

8

Je kunt ze ook even in de diepvries leggen en daarna door de chocolade doen, als je er dan met een priker in prikt valt het er niet zo snel vanaf en de chocolade is ook nog eens snel hard.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

9

Thanx voor de tip Jos