1

Onderwerp: Koekjes

Oke, ik wil nu graag koekjes bakken die ik dan later kan gaan versieren, alleen ik weet niet precies welk recept ik moet gebruiken.
Dit zegt mijn kookboek ("Het nieuwe kookboek" van Henderson, Toors en Ebbelink-Bosch):

Voor +/- 30 stuks
* 160 gr bloem of volkorenmeel
* 120 gr boter of margarine
* 80 gr basterdsuiker
* snufje zout

Dit zegt de website:
    * 200 gr suiker (of 150 gr suiker en 50 gr vanillesuiker)
    * 200 gr boter
    * 400 gr bloem (niet zelfrijzend)
    * 1 ei
    * evt snufje zout

Welk recept is beter? Ik bedoel, met of zonder het ei zeg maar...

Re: Koekjes

die van de website is van peggy porschen, recept speciaal om koekjes te decoreren. Volgens dit recept lopen ze ook niet uit zeg maar, ze blijven in de vorm zoals je ze maakt. Dat andere recept ken ik niet, maar sommige koekjes lopen helemaal uit waardoor je de vorm niet meer ziet.
Dus... net wat je wilt!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Gewoon allebei proberen en ons laten weten wat het beste was! :D

4

Okee, nou ik heb het allebei geprobeerd en ze zijn allebei eetbaar :P
Maar als je ze inderdaad wil versieren, kan je beter het recept van Peggy Porschen gebruiken.
Dus als je niet van plan bent om ze te versieren en graag een ei wilt besparen, kan je altijd dat andere recept gebruiken :P

5

Met de appeltaartmix van C1000 eigen merk, kan je ook erg goed koekjes maken en versieren, zonder ei...!
En ze zijn nog heerlijk ook!

Je neemt de mix, boter en 1 of 2 eetlepels water, en je krijgt een prachtig deeg!

6

ik heb vandaag ook het recept van de site geprobeerd en ze zijn wel lekker maar keihard, dat vind ik wel minder. Ik ga de mix ook eens proberen van de c1000, heb er hier al meer over gelezen.

grtz Elly