1

Onderwerp: how to stapeltaart maken

Hallo,

Even een vraagje op de eerste stapel zet je die ook op een kartonnetje of triplexplaatje?

Zoals mijn dochter zegt majmmjammjam....

2

Re: how to stapeltaart maken

Een kartonnetje en vergeet niet een gatje te maken in je kartonnetje voor je cakedovels (voor extra stevigheid).

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

3

??? sorry ik heb em nog niet helemaal door. Dus in je kartonnetje moet een gaatje komen? Dat maakt het toch juist niet steviger?

Sorry hoor ik heb echt geen flauw idee. (Best lastig zo'n eerste stapeltaart)

4

Kijk eens bij Tartacadabra. BIj de how-to's staat een stapeltaart uitgelegd ;)

5

Ja de uitleg bij Tartacadabra is perfect!!! Daar is het mij ook mee gelukt. Ik heb alleen geen stokjes gebruikt maar KitKats..en dat ging perfect!

6

Bedankt dat is een hele duidelijke uitleg!!! Jullie zullen de resultaten rond 12 juli zien (ik ga nu al zweten....)

7

Ik heb lange nekken van dier&co van verkade gebruikt om te stutten, werkt prima en is lekker!

Groetjes, Anne

8

Ik heb ooit een stapel (avatar) gemaakt met alleen maar eetbare spullen.

De kleine en grote taart staan allebei op een bodem van chocolade (smelten in een bakvorm gieten, in de koelkast laten drogen en je biscuit daarop zetten.

In de onderste taart met een appelboor minimaal 5 gaten boren, en daarin op maat gesneden kittekat reepjes. Deze vervangen de niet eetbare deuvels. De chocolade vervangt de niet eetbare kartonnetjes. Het gaf ook nog eens een super verassend effect bij de eters.

Succes

9

Maar Josette, wat een geweldig apart idee een stapeltaart van alleen maar eetbare spullen. Deze ga ik vast en zeker onthouden. de houten dowels in mijn stapeltaart was ook geen probleem, maar eetbare zijn toch een stuk vriendelijker.

Groetjes en allemaal veel creativiteit toegewenst door DORIEN
http://www.mijnalbum.nl/album=v6vmltxe

10

Ik ga volgende week ook mijn  eerste stapel maken
Zakt hij echt niet in met kitekat??
de bovenste taart is 16 cm
pff zie er wel tegenop
groetjes sheila

11

Genoeg erin doen, je kunt ook chcoladesticks nemen die oa bij de Lidl te koop zijn.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

12 Laatst bewerkt door Jo-z (04-07-2008 20:23)

biets schreef:

Maak je geen zorgen. De kittekat is stevig genoeg. Je moet er alleen niet te weinig in doen. Dus 5 is minimaal (dobbelsteen verspreiding, als je begrijpt wat ik bedoel. Dus 2 boven, 2 onder, 1 in het midden.

Succes, en dat zal zeker lukken met kittekat. Of als je iets anders lekker vindt, kan dat natuurlijk ook. Maar de chocolade van kittekat is behoorlijk hard.

Vergeet niet om je bovenste taartje dan op een chocolade bodem te plaatsen, anders stort het zaakje wel zo in. choco smelten, 16 cm bakblik met bakpapier bekleden. choco hier in gieten en laten stollen in de koelkast.

Taart van mijn avatar was 36 cm en 20 cm.

13 Laatst bewerkt door willeke k (04-07-2008 20:34)

Jo-z schreef:
biets schreef:

Maak je geen zorgen. De kittekat is stevig genoeg. Je moet er alleen niet te weinig in doen. Dus 5 is minimaal (dobbelsteen verspreiding, als je begrijpt wat ik bedoel. Dus 2 boven, 2 onder, 1 in het midden.

Succes, en dat zal zeker lukken met kittekat. Of als je iets anders lekker vindt, kan dat natuurlijk ook. Maar de chocolade van kittekat is behoorlijk hard.

Vergeet niet om je bovenste taartje dan op een chocolade bodem te plaatsen, anders stort het zaakje wel zo in. choco smelten, 16 cm bakblik met bakpapier bekleden. choco hier in gieten en laten stollen in de koelkast.

Taart van mijn avatar was 36 cm en 20 cm.

en anders pak je toch kitkat chunky, daar zakt ie zeker niet van! :lol:

14

biets schreef:

Ik ga volgende week ook mijn  eerste stapel maken
de bovenste taart is 16 cm
pff zie er wel tegenop
groetjes sheila

Wat is je onderste maat, als ik vragen mag?

Ik heb nu de volgende maten:

12 cm, 24 cm en 26 cm.
Heb gisteren een 20 cm gekocht, maar twijfel nu...

Eigenlijk wil ik een kleine stapel maken,
en denk dat 12 en 20 geen goede verhouding is??

Waar kan ik de 16 cm vinden en bestaat 18 cm ook?

Wat raden jullie aan?

15

Hoi
ik dacht dat je de tweede taart op een karton gezet werd?
we gaan maandag maar eens kijken wat we gaangebruiken om te stutten
groetjes sheila

16

biets schreef:

Hoi
ik dacht dat je de tweede taart op een karton gezet werd?
we gaan maandag maar eens kijken wat we gaangebruiken om te stutten
groetjes sheila

Karton is weer niet eetbaar, dus als je gaat snijden zit je met karton. Chocolade daarentegen is weer verrukkelijk. Je kunt de chocolade bodem zo dik of dun maken als je zelf wilt.

Als je stut met kittekat, zou ik zeker geen kartonnen bodem gebruiken.

17

choco bodem dat klinkt heel leuk.
Maar hoe snij je dit aan, kan je die er af halen en zo de taarten apart van elkaar snijden? Want snijden door een laag choco valt nog niet mee denk ik.
Dan duw je de onderste laag alsnog in elkaar toch?

18

witje75 schreef:

choco bodem dat klinkt heel leuk.
Maar hoe snij je dit aan, kan je die er af halen en zo de taarten apart van elkaar snijden? Want snijden door een laag choco valt nog niet mee denk ik.
Dan duw je de onderste laag alsnog in elkaar toch?

Volgens mij worden de meeste stapeltaarten na bewondering sowieso weer van elkaar af gehaald voor het aansnijden. :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

19

nee toch je snijd toch eerst de bovenste aan en dan ga je verder om hem der helemaal af te halen dat is zo´n gedoe! lijkt mij tenminsten. tot nu zie ik alleen maar en doe ik alleen maar eerst de eerste aan snijden en dan de rest

20

naomitje schreef:

nee toch je snijd toch eerst de bovenste aan en dan ga je verder om hem der helemaal af te halen dat is zo´n gedoe! lijkt mij tenminsten. tot nu zie ik alleen maar en doe ik alleen maar eerst de eerste aan snijden en dan de rest

En als ze verschillend gevuld zijn, en iemand wil liever de onderste? Moet die dan afwachten? ;) Zoals jij doet kan het natuurlijk ook prima, maar het hangt er maar vanaf wat voor taart het is. :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

21

Ja, eraf halen lijkt me veiliger, maar ik vraag me af of je de chocola er netjes afkrijgt, en de onderste taart er nog netjes uit zal zien.
En als je hem erop laat staan, wordt het nog moeilijker hem netjes te houden, omdat het kartonnetje dan niet je mes tegenhoud.
Dus snij je een beetje in de onderste taart lijkt me.