1

Onderwerp: hersenspinsel van gisteravond half 12

ik heb al een paar x gehad dat ik mijn kapsel had gevuld en dat hij na het bekleden aan de zijkanten "uitzakte".
kreeg toen de tip om minder te vullen,
maar gisteravond lag ik in bed (zelfs in bed denk ik aan taarten ;) )en dacht: als ik nu mijn kapsel wat hoger bak, de taart in 2 lagen snij, en dan 1 laag wat uithol en in de uitholling de vulling doe??
snappen jullie wat ik bedoel, of is mijn uitleg bagger?
is dat wat??
heeft iemand dit al eens gedaan??

2

Re: hersenspinsel van gisteravond half 12

Spuit je wel een cirkel botercreme rond je vulling? het kan immers dat door een natte vulling de korst zacht wordt..

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

3

Ik spuit nooit dijkjes, vul altijd heel royaal, en het zakt nooit uit!
De truc is om een halve cm van de rand te blijven met vullen EN je kapselplakken helemaal goed op elkaar te leggen! Als je met een mes een snee van boven naar beneden geeft weet je precies hoe ze terug op elkaar moeten. En dan de randen goed sluiten!!!!!!! Dit gaat het makkelijkste op een draaiplateau.
Dijkjes spuiten is een boel werk en echt overbodig. Ik heb het geleerd van een banketbakker, en geloof me, die spuiten echt geen dijkjes hoor ;)

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Ik smeer de kieren ook altijd dicht met bc. Hierna in de koelkast om weer op te laten stijfen.
Soms, bij zachte vullingen of echt warm weer doe ik er wel eens stukjes van een ander kapsel tussen. Stukjes op maat snijden en tussen de lagen stoppen. Wordt je taart ook lekker hoog van!