1

Onderwerp: Icecraft Icing

Hallo,

Ik had in de winkel fondant willen gaan halen, en nu was deze op. Nu heeft hij me Icecraft Icing gegeven (Poeder om fandant te maken)

Het is een zak van 500 gr. Hoeveel water moet erbij voor goede fondant te krijgen?

EWn kan ik het water op voorhand al erbij doen of moet ik dan de fondant onmiddelijk gebruiken en verwerken?

Is de fondant ook voor puzzelplaatjes te maken?

Sorry voor de vele vragen.

Groetjes Annelies

Re: Icecraft Icing

Kan iemand me helpen aub??

3

Ik ken alleen icecraft icing als fondant . Geen idee over welk poeder het gaat ? Is het wel degelijk poeder om fondant te maken en niet om icing te maken ?

4

ik ken het niet, maar bel anders de winkel waar je het gehaald hebt, die moeten het zeker toch wel weten....

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

5

Staat dat niet gewoon op de verpakking dan? Raar?
Ik ken het ook helemaal niet..

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

dat wordt dus bellen met de winkel.....wil wel gaarg wteen wat je er nu moest doen en wat het uiteindelijk werd!

Groet Corinne

7

Hoi Annelies,

Ik zou even bellen. Dan weet je zeker dat je het goed gaat doen.

http://i9.photobucket.com/albums/a72/babyswereldje/100_1707.jpg

Dit is het poeder.

Er staat dus niets bij hoeveel water erin moet ...

9

Dat is enkel poedersuiker. A superior fine icing sugar. waar je natuurlijk fondant onder andere van kan maken.

10

Ja, zo lees ik het ook. Icing sugar = poedersuiker

Groetjes Tweety!

11

anders met marsepein puzzelen dat breek niet zo snel als fondant

groetjess

12

Ja, dat is dus hele fijne poedersuiker (misschien nog wel fijner dan die je in Ned kan kopen)
Heel erg geschikt om te gebruiken voor Royal Icing te maken en daarmee dan te brushen (die engelsen vinden daar onze poedersuiker namelijk te grof voor)

13

Hoi

Hier kun je geen fondant van maken door eenvoudigweg water toe te voegen hoor, het is inderdaad gewoon poedersuiker. Als ik jou was, zou ik terug er mee naar de winkel en gewone rolfondant of marsepein halen. Hier heb je niet veel aan volgens mij...

Er staat op deze site overigens wel een recept om zelf fondant te maken, maar dat is dus veel meer ingredi

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

Ik ben eruit!

Op de site van het suikeratelier staat deze afgebeeld met volgende tekst:

[b]Icecraft Icing    500 gram

500 gram - Superfijn

De superieure kwaliteit Icing, satijnzacht en ideaal voor het cre

15

Nou gewoon klein beetje proberen maar dan....laat je even weten hoe het is gegaan ? :Y

16 Laatst bewerkt door karentje (30-06-2008 14:02)

Het is fondant zoals in lopende emmertjes fondant.
http://www.blueribbons.co.uk/shop/7/41/145/index.htm

Dus aanlengen met water op het geraak, naar eigen smaak waarschijnlijk. Zeker geen rolfondant.