1

Onderwerp: Marshmallowfondant

Er staat een goed en eenvoudig recept op deze site;
Maar voor welke groote taart is deze hoeveelheid.

Ik heb namelijk een taart van 24, 22 en 15 centimeter
en ik wil ze alle drie bekleden..

2

Re: Marshmallowfondant

Het gaat om 1 cup ongeveer 10 mm's...

Heb laatst 1 zak met 46 mm's gedaan en had een bol van 600 gr ongeveer..

Mhm..nu ik dit zeg, denk ik dat je toch maar even op de site van www.felicitaartjes.nl moet kijken,
dan bij schema's en daar zie je de benodigdheden per vorm staan,
kan je zelf even uitrekenen hoeveel je nodig hebt!

Succes ermee!

3

ik ken het recept niet, maar ik zou gewoon heel veel maken. waarschijnlijk kun je de gewichten van het recept bij elkaar optellen en op http://www.felicitaartjes.nl/ bij schema's de juiste benodighed heden per taart pakken. je hebt dan voeldoende nodig om mooi te werken maar houd daarvan nog wel behoorlijk wat over. wat je teveel hebt kun je altijd goed inpakken en heel erg lang bewaren dan.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

4

raar, ik had laatst 12 mm en 10 cc water en ongeveer 1 pak poedersuiker en daar had ik 360 gram MMF van. ik deed de peodersuiker op gevoel dus ik weet niet exact hoeveel. net zo lang tot het goed is en niet meer kleeft.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

5

Ik maak m´n MMF ook altijd zelf en dan gebruik ik 1 kop marshmallow´s (zijn er ongeveer 10 op 1 a 1,5 kop poedersuiker (heb nog steeds nooit gewogen hoeveel dat dan is, maar je zoekt een kop waar je 10 mm's in kan frotten en dat is dan je maat kop), met 1 el water. Daarmee maak ik ca. 250-300 g MMF. (Dus, heb ik nu ineens een heldere ingeving; zal er ook wel zo'n 250 g poedersuiker aan te pas komen...duh!) De ene keer heb ik meer poedersuiker nodig als de andere keer, gaat zoals bekend op 'gevoel'. Voor een taart van 26 rond maak ik altijd 2 x dit recept, dat kun je dan uitrollen tot een flinke lap die je royaal over de te bekleden taart kan leggen (zit je niet zo te stressen of het wel genoeg zal zijn of niet) en de rest snijd ik dan af. Ik heb meestal effectief 350-400 g MMF nodig voor zo'n ronde taart. Dus: voor de 3 taarten die jij wilt bekleden, in de genoemde maten zul je aan 1200 MMF meer dan genoeg hebben.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...