1

Onderwerp: bakpapier

Op de verpakking van bakpapier staat dat het meerdere keren te gebruiken is. Ik vraag me af of er iemand is die dit doet?
Moet je het dan afwassen :D ?
Ik van dat voorbereiden van de vormen zo'n gedoe....

lekker duurt het langst!

2

Re: bakpapier

Ik gebruik het maar een keer. Maar wat bedoel je met voorbereiden van de vormen?

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Dat rondje uitknippen en inknippen en de zijkanten dan weer bekleden met dat papier... Dat noem ik voorbereiden. En ik ben aan het verzinnen hoe het makkelijker kan.... ;-)

lekker duurt het langst!

4

doe nooit bakpapier.
invetten
en als nodig beetje bloem
deed ik bij springvormen altijd
heb nu de Wilton pans
ff invetten
geweldig

cateren is ook gebakjes maken :)

5

Ikkie schreef:

doe nooit bakpapier.
invetten
en als nodig beetje bloem
deed ik bij springvormen altijd
heb nu de Wilton pans
ff invetten
geweldig

jaloers :/

lekker duurt het langst!

6

Ik doe dat wel eens, maar niet op de manier die jij voor ogen hebt denk ik :D
Als ik genoeg koekjesdeeg heb voor twee bakplaten vol koekjes gebruik ik het bakpapier gewoon nog eens voor de tweede lading, omdat ik maar

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

7

Sir Kneighf schreef:

Ik doe dat wel eens, maar niet op de manier die jij voor ogen hebt denk ik :D
Als ik genoeg koekjesdeeg heb voor twee bakplaten vol koekjes gebruik ik het bakpapier gewoon nog eens voor de tweede lading, omdat ik maar

lekker duurt het langst!

8

meyke schreef:

Dat rondje uitknippen en inknippen en de zijkanten dan weer bekleden met dat papier... Dat noem ik voorbereiden. En ik ben aan het verzinnen hoe het makkelijker kan.... ;-)

Rondje uitknippen is niet nodig, je neem gewoon de bodem van je springvorm, plaatst daar een overlappend stuk bakpapier op en vervolgens wrik je daar de ring overheen. Op die manier staat het bakpapier mooi strak en kan je het eventueel nog een beetje bijknippen. Voor de zijkant knip ik in de lengte een stuk bakpapier en 'plak' dat met een beetje boter vast, de goede rechte kant sluit dan mooi aan op de bodem. Overigens hoef je vormen niet te bekleden als je biscuit of cake niet boven de rand uitkomen, dan is invetten en bestuiven met bloem als het goed is genoeg ;)

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

9

Ik doe nooit bakpapier op de bodem. Ik heb geen Wilton pannen maar een ander merk, zijn eigenlijk dezelfde pannen maar dan goedkoper, wel net zo goed! En extra hoog, maar dat terzijde.
Invetten met panspray en klaar!

Groetjes, Carin

10

Oh ja, mijn biscuit komt vaak mega boven de rand uit, maar toch zonder bakpapier.

En dat van die koekjes (of pizza's :D) dat doe ik ook wel, maar alleen als ik de 2e keer direct erachteraan bak, en natuurlijk hetzelfde produkt.

Groetjes, Carin

11

Sir Kneighf schreef:
meyke schreef:

Rondje uitknippen is niet nodig, je neem gewoon de bodem van je springvorm, plaatst daar een overlappend stuk bakpapier op en vervolgens wrik je daar de ring overheen. Op die manier staat het bakpapier mooi strak en kan je het eventueel nog een beetje bijknippen. Voor de zijkant knip ik in de lengte een stuk bakpapier en 'plak' dat met een beetje boter vast, de goede rechte kant sluit dan mooi aan op de bodem. Overigens hoef je vormen niet te bekleden als je biscuit of cake niet boven de rand uitkomen, dan is invetten en bestuiven met bloem als het goed is genoeg ;)

zo deed ik dat ook tot ik bijna mijn hele oven weg kon gooien door lekkage en verbrand gebak op de bodem van de oven :D:D:D
was uren poetsen...

en nu heb ik er soms nog last van als ik met mijn verstelbare ringen bak want die krijg ik niet goed ingepakt, nu zet ik ze op bakmatje met ingevette randen en dan ga ik heel hard hopen dat het goed gaat, en dat gaat tnt redelijk goed

lekker duurt het langst!

12

Ik heb hele gewone goedkope springvormen en die bekleed ik ook nooit. Alleen een sprayen en een beetje bloem. Alleen als ik een hoog kapsel wil, dan doe ik bakpapier langs de randen om overstromen te voorkomen. Maar ik begrijp van Carin dat dat niet eens nodig is?

Groetjes, Sylvia

13

Nou ja... het hangt er misschien vanaf hoev

Groetjes, Carin

14

Ik doe het net als Carin. Bij mij komen ze meestal ook iets boven de rand uit, maar dat gaat prima. Alleen bakpapier om vormen echt e verhogen. Ik bak wel in Wiltonpannen, dat dan weer wel.
Dat van bakpapier hergebruiken voor koekjes doe ik ook als het direct na elkaar is. En daarna gaat het weg.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

15

Ik heb ooit eens toen ik een aantal bodems van dezelfde grootte moest bakken het bakpapier (ik gebruik alleen bakpapier op de bodem van m'n springvorm) hergebruikt omdat het er zo brandschoon onderuit kwam dat ik dacht: dat kan vast nog wel een keer. Ging prima. Maar als er koekresten enzo aan zitten doe ik het ook nooit.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

16

als het nog schoon is gebruik ik het zo nog een keertje hoor!
ook ligt er meestal een vel bakpapier in de oven. een keer voor pizza, een keer voor aardappelkroketjes, nog een keer voor pizza.. tot ie vies is, dan gaat het weg.

17

Ik gebruik zelden bakpapier...eigenlijk doe ik het insprayen met bakspray en dat gaat altijd prima...maar mocht ik bakpapier gebruiken dan is dat om een hogere rand te krijgen...en na gebruik weggooien ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

18 Laatst bewerkt door miss_ietje (26-06-2008 10:30)

Hoi,

Ik ben nieuw en heb eigenlijk een ander soortgelijke vraag!
Ik wil beginnen met bekleden en zo, maar als ik het kapsel heb gebakken, moet die dan op iets anders staan of mag deze op de bakvorm bodem blijven staan!
Alvast bedankt

Ilona

Berichten [ 18 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren