1 Laatst bewerkt door barselaartje (23-06-2008 15:43)

Onderwerp: Aardbeienmousse STRESSSSSS!

Een keer Koenie's AM geprobeert. Net als vele andere ruzie met de gelatine maar na heeeeel veeeeeel uren later gelukt. Dat moet makkelijker. Op het forum een tip van Jozien. Gebruik Bav.mix ipv gelatine. Heb die van de webshop genomen en niet die van Soesie. Gepureert, suiker erbij, wat limoensap en dan de bav.poeder en de lobbig slagroom erdoor......Geen extra vocht toegevoegd! Dat was om 12:00 vanmiddag. En het wordt maar niet stijf!!!! Om 15:00 wat bav.poeder erbij gedaan. Zojuist gekeken....Neem maar een rietje! Nog steeds niet stijf. HELP! Oma wordt morgen 90 en ik wil (lees MOET) die taart afhebben. Alle hulp/advies is welkom.
Groetjes Monique :+ (eigenlijk :s )

2

Re: Aardbeienmousse STRESSSSSS!

Gelatine oplossen in een beetje heet water erbij doen en opkloppen.

Als het goed is moet dit helpen (hoop ik!)

3

Ik gebruik altijd aardbeien bavaroise van dr oetker is echt heerlijk!
Je hoeft alleen maar water en slagroom toe te voegen en dan heb je echt een super lekkere luxe vulling je kan het alleen in duitsland kopen dus als je het wilt kan ik het wel opsturen kost geloof ik 2.50 en een postzegel ofzo en daar kun je 2 taarten mee maken van ongeveer 23 cm.
Scheelt een hoop stress en lukt altijd haha.

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

4 Laatst bewerkt door barselaartje (23-06-2008 19:38)

Thnx dames. Op dit moment ga ik voor de gelatine toevoegen. Heb her en der nog wat tips van het forum afgehaald om dat een beetje knap te doen. Ga met de vakantie twee keer door Duitsland heen dus ga zeker op snor in de supermarkt daar. In ieder geval heel erg bedankt voor je aanbod. Als ik het niet kan vinden ga ik je zeker mailen na de vakantie als je het goed vindt natuurlijk. De mousse gaat de goede kant op dus ik ga maar eens beginnen en hopen dat het geen nachtwerk gaat worden. Begin tenslotte ietsje (?!) later. Zal morgen wel showen op het forum.
Groetjes Monique :+

5

Rijd naar de Piece of Cake in Purmerend morgen en koop daar de mousse in poedervorm. 500 ml slagroom erbij en je bent klaar.

6 Laatst bewerkt door marijke (23-06-2008 20:48)

Ben ook laatst eens begonnen aan de Koenie's AM, wat ik heb gedaan: een beetje van je aardbeien-prut in een pannetje, heel klein beetje water erbij (zodat het wat vloeibaarder wordt) en dat warm maken (net niet koken). Gas uit en gelatineblaadjes erdoor roeren. Dan dat bij de rest van de aardbeien-prut gooien en doorroeren... Werkt goed! :)

Sarakim schreef:

Rijd naar de Piece of Cake in Purmerend morgen en koop daar de mousse in poedervorm. 500 ml slagroom erbij en je bent klaar.

Oma's zijn de hele dag jarig.....Dus morgen rond koffietijd is er taart nodig. Dus in dit geval geen tijd om morgen naar PoC te gaan. Volgende keer gewoon meer voorraad spullen in huis hebben. Thnx.
Monique :+

PS. Hij is klaar maar show hem morgen pas. Ben nu een beetje slaperig.

8

marijke schreef:

Ben ook laatst eens begonnen aan de Koenie's AM, wat ik heb gedaan: een beetje van je aardbeien-prut in een pannetje, heel klein beetje water erbij (zodat het wat vloeibaarder wordt) en dat warm maken (net niet koken). Gas uit en gelatineblaadjes erdoor roeren. Dan dat bij de rest van de aardbeien-prut gooien en doorroeren... Werkt goed! :)

Zo doe ik het ook altijd, doe er idd 1 eetlepel water bij, hoef je echt geen ruzie met je gelatine te krijgen hoor, zo lukt het gegarandeerd!!!!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...