1

Onderwerp: Hoelang zijn cupcakes houdbaar en hoe?

Hi!

Ik wil morgen voor het eerst cupcakes gaan maken voor zaterdagavond. Dan speelt Nederland in de kwart finale en krijgen we gezellige oranjevisite.

Maar kan ik ze morgen al wel gaan maken? Ik wil ze proberen te vullen met iets lekkers (suggeties?), afsmeren met botercreme en decoreren met marsepein. Mijn taarten bewaar ik van te voren of in de koelkast of buiten de koelkast op een koelere plek, maar cupcakes zijn natuurlijk niet helemaal afgesloten door de marsepein zoals een taart dat wel is?
Als ik ze morgen maak, kan ik ze dan misschien in zo'n vershoudbox (ik heb zo'n grote ronde "taartenbewaarbox") bewaren tot zaterdagavond?

Ik heb voordat ik deze vraag stelde, veel afgezocht naar een antwoord, maar ik heb 'm niet gevonden. Waarschijnlijk staat het vast al wel ergens: excuses dan. Maar ik hoop toch een antwoord te krijgen, zodat ik verder kan.

Alvast bedankt!

Groetjes, Astrid
Taart met STIP! - Omdat ik graag de stipjes op de 'i' zet! -

2

Re: Hoelang zijn cupcakes houdbaar en hoe?

Ik maak ook wel eens cupcakes een dag van te voren, dan bewaar ik ze in de koelkast. Als ik er een toef botercreme op heb gedaan dan haal ik ze een half uurtje voor je op eten uit de koelkast. Anders krijg je zo'n harde hap boter.

3

Ik zou de cc's zo laat mogelijk maken vandaag. Vers zijn ze het lekkerste vind ik, maar na een nachtje in de koelkast vind ik ze ook nog wel prima te eten.
Lekker met een toef creme van de mix van de webshop, met witte chocopasta erdoor.

Ik maak ze ook vaak een dag van te voren en zeker als ik weet dat ze toch gelijk op gaan als ik ze maak voor iemand of voor een cadeau dan maak ik ze van te voren zo laat mogelijk!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

5

ik heb er al gemaakt en d

6

oeps sorry, was opeens vertrokken,

ik had er al eens gemaakt en in de vriezer gedaan, en ik moet zeggen de cakjes waren wel nog lekker hoor