1

Onderwerp: Botercreme

Ik heb een vraagje over botercreme.

Waar gebruik je het nou precies voor?
Ik heb nml mn cupcakes versierd met botercreme en spikkels. Maar ik vind het toch erg zoet en vet.... Doe ik het nou fout?
Gebruik je daar wel botercreme voor? Of is dat echt voor onder de marsepein?

Gr Esther

2 Laatst bewerkt door José (19-06-2008 16:01)

Re: Botercreme

Je kunt daar zeker botrecr

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

3

Ik heb ook de mix van de webwinkel gebruikt. Maar dan ligt het vast aan ons. Mn zoon vond het niet zo lekker, mn vriend en ik ook niet.....

Wat zouden we ipv die botercreme nog meer kunnen gebruiken?

Ik maak nml cupcakes voor onze bruiloft, dus we moeten het zelf ook lekker vinden;\)

4

Heb je roomboter gebruikt? Dat is namelijk vele malen lekkerder dan margarine.

Verder zou je marsepein of fondant kunnen gebruiken op de cc's.

5

Ik zal dat eens proberen, met roomboter....

Verder een vraagje, fondant dat wordt toch hard he? Hoe lang van te voren kan ik de figuurtjes maken?

fondant wordt wel hard, doordat het uitdroogt. verder weet ik niet hoeland je furguurtjes kunt bewaren, weet wel dat je ze even kunt bewaren mits je ze luchtdicht verpakt

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

als je ze kort van tevoren maakt kun je ook slagroom gebruiken. of van dat chocolade.
botercreme houd ik ook niet zo van, helemaal niet als het een grote toef op een cc is.
maar ik gebruik het wel als plakmiddel onder de marsepein, en met een smaakje is het wel een stuk lekkerder. dus saroma of jam of zo erdoor heen doen. of chocoladepasta, dat kun je er ook doorheen doen.

Je kan ook wat door de botercreme heen doen, bv. chocladepasta of een smaakje uit de webshop.......zelf vinden wij ganache ook altijd lekker maar das op basis van slagroom dat is voor jullie trouwdag ivm mooi en warm weer niet zo slim????

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

9

Hmmmm ja, witte chocopasta met een beetje amandel smaak. LEKKER...

10

Als ik botercreme maak gebruik ik altijd roomboter en de mix van de webshop...wat ik errug lekker vindt is limoen botercreme...je kan in de supermarkt flesjes limoensap kopen en de verhouding die ik gebruik zijn ipv 100 cc water 40 cc limoensap en 60cc water...erg lekker fris en dus niet zo zoet.
't proberen waard!

Alleen wanneer je houdt van wat je doet, kun je kwaliteit leveren.
Wil je al mijn foto's zien , klik dan op Mijn Album

11

Misschien de botercreme langer mixen??
Als je de botercreme heel kort mixt blijft het vet en boterig smaken, als je minstens 10 minuutjes de botercreme mixt is het vele malen lekkerder!

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties

12

Ik heb jullie advies opgevolgd en roomboter gebruikt.

echt Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lekkerder:)

Ik heb door de helft wat vanille gedaan en de andere helft naturel gehouden. En nu zijn ze dus goed:)

Met de bruiloft doe ik de helft van de cc met cacao en de andere helft gewoon naturel. en de botercreme doe ik dus met vanielle

Erg lekker die dingen:s

xx dank je allemaal!

13

Ik heb even een vraagje over saroma door de botercreme doen:
Hoeveel roomboter, mix van de shop, water, suiker en saroma gebruik je dan????

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

14

Op het pak van de shop staan de hoeveelheden wel vermeld. En saroma naar smaak toevoegen lijkt mij.

Zal het niet het recept voor de botercreme extra zijn en dan saroma i.p.v. banketbakkersroom?

Groetjes,
Mari

16 Laatst bewerkt door saskiahuisman (22-08-2008 07:47)

HOI,

Ik heb gisteren een taartje gemaakt met saroma (sinaasappel-perzik smaak) ik heb de saroma aangemaakt met sinaasappelsap, dat mengsel gemixt met de mixer, en daarna bij de botercr

17

Klinkt errug lekker!!

xxx

chymera schreef:

Klinkt errug lekker!!

xxx

Inmiddels hebben mijn vriendinnen het taartje gegeten en vonden het errug lekker.
Deze smaak ga ik in mijn volgende workshop gebruiken voor de deelnemers!