1

Onderwerp: Smurfenhuisje

Mijn dochter wil voor haar verjaardag een smurfentaart. Ze heeft die van Wendy gezien, stom van mij natuurlijk, ik moet geen taarten van Wendy laten zien. :grr:

Maar goed, ik wil dus een smurfenhuisje maken en dan boetseer ik er smurfen bij.
Dit wordt mijn eerste 3d taart, maar wat denken de gevorderden hier, maak ik dit gewoon van biscuit of zal dit inzakken??

Of als een stapeltaart maken en dan tussen het huis en het dak een kartonnetje??

Misschien beter iets van cupcakebeslag ofzo??
Ik denk ineens aan een chocolade cake!!! :9 Misschien iemand een recept??

Nou, ik hoor jullie reacties wel... ;)

Groetjes van Mandy
Bekijk mijn taarten op www.taartenvanmandy.mijnalbums.nl

2

Re: Smurfenhuisje

Oh, ik zie dat je nog geen reactie hebt gehad....Ik heb er zelf nog geen gemaakt, maar ik zou de zoekfunctie even gebruiken. Vooral Wietske (dacht ik, het kan ook Annette zijn) heeft vrij uitgebreid beschreven hoe zo'n paddestoel in elkaar gezet moet worden. Volgens mij moet je twee ronde bolvormen (bijvoorbeeld met een wondermold) maken en voor de onderste echt cake gebruiken, anders stort de boel in.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Je kunt ook boven en onderkant van een cakerecept maken, net wat je lekkerder en makkelijker vindt.
Voor een superlekkere chocoladetaart/cake kun je kijken op mijn recept, het is een recept van Whimsical Bakehouse, met koffie (dat proef je dus niet) om de cacao smaak goed uit te laten komen. Als je die niet gaat vullen is het heel lekker om er nog stukken chocolade(pure reep) in te doen en bijvoorbeeld geraspte sinaasappelschil... maar goed bij dat laatste verschillend de smaken.
De bananentaart is overigens ook heel lekker, ook zonder vulling.

sukses h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Ik zou toch cake gebruiken, biscuit is zo zacht. Dan die lekkere chococake van Lara, mjam!!!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Bedankt vor jullie reacties!
Ik heb inmiddels van Karen (de koekjesfee) de beschrijving van DB ontvangen. Dus Karen, jij ook nog bedankt!!!

Groetjes van Mandy
Bekijk mijn taarten op www.taartenvanmandy.mijnalbums.nl