1

Onderwerp: Nederlandse vlag

Hallo,

Zaterdag hebben wij een verjaardag en er is mij gevraagd om een taart te maken. De jarige wordt slechts 40 jaar en is gek op voetbal. Dus dacht ik makkelijk een rechthoekige taart te maken en dan als Nederlands vlag te bekleden. Maar hoe ga ik dit doen? Moet ik dan rood, wit en blauw (fondant) eerst uitrollen en dan rechte stroken van maken en dan heel netjes naast elkaar leggen en dan nog een keertje erover gaan met de deegroller, zodat het misschien vast komt te zitten (de kleuren aan elkaar)?

Wil eigenlijk niet eerst de taart wit bekleden en dan nog rood en blauw er apart overheen doen. Dan wordt het helemaal zo machtig, dubbele laag fondant/marsepein heb je dan.

Hopelijk hebben jullie een goede tip voor mij.

Ilonka

2

Re: Nederlandse vlag

Ik zou inderdaad stroken snijden van (nog iets te dik) fondant/marsepein, die naast elkaar leggen en dan op goede dikte rollen. Dan moet je nog steeds heel voorzichtig zijn, want ze willen nog wel eens scheuren...
Succes ermee! ;)

Ik heb ooit eens een taart met een andere vlag bekleed en het zo gedaan:

In jouw geval met de Nederlandse vlag

Zijkantje van de taart met rood bekleden. Niet tot het midden, maar tot ongeveer 1/3 van de taart.
Aan de andere zijkant van de taart helzelfde met blauw.

Dan hou je dus in het midden een strook niet beklede taart over. Ik heb toen goed uitgemeten hoeveel centimeter dat was en er toen een lapje wit in gelegd.

Misschien is dit en idee voor jou?

In ieder geval heel veel succes ermee!

Groetjes, Mireille

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

Ik heb pas een bolletjes zo gemaakt voor koningendag ook met vlag idee, die heb ik stroken gesneden en erop gelegd was niet zo makkelijk moet ik toegeven maar het is gelukt! Op de taart zelf streek ik de naadjes wat dichter naar elkaar  toe en zag het er goed uit. Hopelijk heb je hier wat aan! Succes ermee.

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"