1

Onderwerp: Diamantjes, en hoe roosjes plakken op de taart?

Hallo Dames,

Ik zoek ten eerste die eetbare diamantjes voor op de taart, weet iemand waar ik ze kan krijgen?

En nog een vraagje, hoe plak ik rozen vast aan de zijkant van een taart, zonder dat ze vallen?

Bedankt alvast.

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

2

Re: Diamantjes, en hoe roosjes plakken op de taart?

Die diamantjes zou ik ook wel willen weten ;)

Ik heb laatst met mijn bruidstaartopdracht de roosjes aan de zijkanten bevestigd met eetbare lijm... Wel eerst een beetje een kuiltje gemaakt met de balltool en daarna licht ingesmeerd met de lijm, ietsje op laten drogen en dan het roosje ertegenaan en heel even vasthouden. Ze zijn allemaal blijven zitten!

Tierelangroetjes, Marjolein
www.tierelantaarten.nl   *taarten gemaakt met liefde*

3

De diamantjes zijn laatst door iemand "in het groot" besteld en toen verdeeld. Even met de zoekfunctie zoeken wie het was? Misschien heeft ze nog. Ik begreep toen dat ze nogal duur zijn en alleen per veel te koop zijn.

Die roosjes plakken..... hangt er vanaf hoe groot ze zijn. Kleintjes moeten wel met eetbare lijm kunnen lijkt me, maar grotere misschien met stevige icing? En dan stutten tot het droog is. Alleen dan oppassen dat de marsepein van je bekleding niet gaat scheuren, die zou dan ook wat dikker moeten zijn denk ik. Of de roosjes alleen langs de onderkant?

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Mascha is van de diamantjes. Weet niet of ze ze nog heeft, anders zou je haar even moeten mailen. Zelf zet ik roosjes vast met wat water. En als ze wat groter zijn mt een dot Royal icing.

5

Bedankt voor de tips!

6

ik heb een tijdje lopen zoeken op google naar eetbare diamantjes, maar kan echt niks vinden. lijkt me wel mooi!

7

Ja ik kan ze ook niet vinden, ik moet ze hebben voor een bruidstaart opdracht! Als ik er aan kan komen dan.

8

www.presentaart.nl
dit is de website van mascha, die had die diamantjes

mail haar even dat weet je meer

9

volgens mij komen ze ook binnenkort in de webshop, want ik zag al een topic decoratiejuwelen waar nog niets in stond, maar misschien binnenkort wel?

Groetjes, Tessa

10

http://cache.fancyflours.com/fancyflours/images/items/diamond-cake-jewels.jpg

Ik heb ze wel gevonden (vorige week of zo), maar die dingen zijn bijna onbetaalbaar! Maar wel errug LEUK!!!!! Deze op de foto kosten 30,= USD voor 10 stuks. Ze worden in Frankrijk gemaakt, dus het lijkt me dat ze wel in NL te krijgen moeten zijn (of worden...)

Life can be a series of magical moments, if only you let it...

11

Hier worden ze ook verkocht voor een veel schappelijkere prijs.

http://www.squires-shop.com

Groeten Dorien.

12

Ik heb ze toen ook via Mascha gekocht, ze zijn erg leuk, maar......ze worden wel snel dof, weet niet of de andere daar ook last van hebben, maar ik zou ze zo snel niet meer kopen! Misschien als je ze gelijk gebruikt dat je daar dan minder last van hebt, maar ik heb ze hier alweer sinds april liggen en mooier worden ze er niet op.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

13

op die engelse site hebben ze mooie dingen! maar ik zie nergens een verzendkostenprijs.. alleen die van engeland zelf. zie jij het wel dorien?

14

Ik heb destijds mijn sugargun/shaper of hoe dat ding ook mag heten gekocht en had volgens mij toen geen verzendkosten. Ik kan het helaas niet terugvinden, dus zeker weet ik het niet. Het zal in ieder geval niet veel geweest zijn, anders had ik het zeker nog geweten (kniert die ik ben, haha)

Groeten Dorien.

15

Bien schreef:

Ik heb ze toen ook via Mascha gekocht, ze zijn erg leuk, maar......ze worden wel snel dof, weet niet of de andere daar ook last van hebben, maar ik zou ze zo snel niet meer kopen! Misschien als je ze gelijk gebruikt dat je daar dan minder last van hebt, maar ik heb ze hier alweer sinds april liggen en mooier worden ze er niet op.

Echt waar? Ik heb ze ook toen via Mascha gekregen maar die van mij zijn nog gewoon helder! Ze zitten nog in hetzelfde doosje als waar ik ze in gekregen heb en liggen in de kast (want dat leek me de droogste plek).
Dat is wel balen zeg!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

16

hier helaas ook wat doffere diamantjes.. maar ik heb er laatst een paar met lijm ontzettend beglitterd en dat was wel een gaaf effect!

Heb nu ook een engelse site gevonden waar ze en stuk goedkoper zijn hoor!

17

Okee goeie tip, zal ik zeker onthouden want dan zullen ze bij mij ook wel dof worden!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

18

Ik heb onlangs de diamantjes gekocht bij Squires (kwam dit topic toevallig tegen toen ik iets aan het zoeken was) en op de doos staat dat je er met een kwastje wat plantaardige olie op moet doen als ze dof worden. Confectioners glaze kan ook, maar dan veranderen ze wat van kleur (en zijn ze niet meer geschikt voor vegetari