1

Onderwerp: Bert van marsepein, hoe bewaren??

Hallo,
Voor de taart van mijn broertje wil ik een Bert op een ronde taart maken. Ik dacht net: "laat ik eens kijken of ik dat kan, even oefenen." Maar het ging zo goed dat ik hem maar helemaal gemaakt heb.... Ik ga de taart pas vrijdag maken en dan moet Bert dus pas op de taart.

Hoe bewaar ik dit???
En misschien nog wel belangrijker, komt dit nog netjes op de taart terecht?
Ik heb hem geknutseld op bakpapier, daar heb ik hem maar op laten liggen, een stuk bakpapier eroverheen gedaan en ingepakt in versheidfolie. Is dit goed??
Als ik Bert op de taart moet doen, hoe groot is de kans dat ie blijft plakken aan het bakpapier en scheurt?
Dat zou ik zo zonde vinden, uren werk, en hij ziet er leuk uit! (Ik wil hem nog wel gaan bewerken met wat bruine of zwarte lijntjes)

Hier is ie:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=8RQELZ8I

Wie kan mij helpen!!!

Bedankt,

Groetjes Chantal

2

Re: Bert van marsepein, hoe bewaren??

O ja, ik heb gewoon blanke marsepein van de webshop gebruikt, ik vind het best redelijk wit toch?

(Dit vroeg ik eerder hier op het forum)

3

Ik vind hem heel erg leuk. :)
En je kunt hem laten liggen zoals je hem hebt ingepakt hoor, prima.
En voor je hem op de taart gaat leggen een half uurtje in de koelkast leggen. Is een tip van Wietske, (Wietske, een half uur,toch?) Dan schijn te erg makkelijk over te leggen te zijn. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar dan is hij wat stijver dus moet het werken. :)

4

Gelukkig heb ik hem nu al goed ingepakt. Omdat ik nog maar net begin kan ik me echt druk maken als ik iets niet weet!! Ik zie het gezicht van mijn broertje al helemaal voor me! Ik wil het zo graag goed doen!

5

Hij is leuk geworden Talla !

Ik vraag me af of hij met lijntjes erbij wel mooier zal worden...
Je moet denk ik oppassen dat het niet te hard wordt en dat zou zonde zijn van je mooie Bert ;-)

Gelukkig is Bert en Ernie al vaker gemaakt dus dan kun je even afkijken wat je het mooiste vindt :D

Talla hij is super!

Het wit is zeker wit genoeg, zeker op de foto lijkt het gewoon wit hoor!
Ik zou er niets meer aan doen helemaal goed zo!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

7

inderdaad erg wit ziet het eruit!!! Prima zo, en succes met het op de taart plaatsen. Ik heb het nog nooit gedaan dus ik kan je geen tips geven, maar hij is erg leuk!

Mijn website: Presentaart

8

Ik heb ook geen idee, maar ik ben benieuwd hoe het bij jou lukt.
Ik zorg er altijd voor dat de onderste laag van mijn figuur van fondant is - dit bewaar ik in de diepvries, dan is het goed hard om op de taart te leggen.
Maar een dun marsepeinen laagje wordt blijkbaar niet hard in de diepvries, das ook de reden waarom ik het nog niet met marsepein heb geprobeerd.

9

Hoi Chantal,

Nou je Bert is al super gelukt. Gewoon zo laten, ik zou geen zwarte lijntjes meer doen.  Ik doe mijn figuurtjes altijd in een luchtdicht doosje en heb er dan heel luchtig een stukje fulie over gelegd. Mijn ervaring is als je je figuurtje te goed inpakt in folie, dan krijg je glimmende vlekken van de kreukels van het folie in je marspein.

Je bepaald straks eerst de plaats waar je Bert wilt hebben en dan leg je hem inclusief bakpapier op je taart om te kijken wat het mooiste is. Dan peuter je het bakpapier wat los en dat trek je dan heel voorzichtig naar achteren terwijl je gelijktijdig je figuurtje op je taart vastzet. Dus je trekt eigenlijk het bakpapier onder je figuurtje vandaan, maar gelijktijdig zet je je figuurtje beetje bij beetje vast op de taart.

Je kan inderdaad Bert even in de koelkast leggen dan kleeft hij minder en blijft ie goed in vorm. Maar dat deed ik eigenlijk alleen toen het van de zomer zo heel erg warm was en de figuurtjes zelf al flink aan het zweten waren.

Met letters is het trouwens wel super, want dan vervormen ze niet op je taart en kan je ze makkelijker van je hoesje/bakpapier afkrijgen.

Jeetje wat een verhaal zeg, ik hoop dat het een beetje duidelijk overkomt.

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/