1

Onderwerp: Fondant ingredienten

Hallo!

Een hele leuke site dit, ik las hem al 2 weken geleden en was al enthousiast, want wat een mooie taarten dat wil ik ook proberen.

Nu een mooie gelegenheid: mijn vriend is geslaagd!

Nu wil ik zelf maar Fondant gaan maken omdat het te laat is die te kopen.
De volgende ingredienten zijn gegeven onder het kopje recepten:

455 gr. suikerbakkerspoeder (poedersuiker)
1½ afgestreken theelepel poedergelatine
2 eetlepels water
1½ eetlepel glucosestroop
2 theelepels glycerine
eventueel levensmiddelenkleurstof in druppels of pasta

Kan ik deze allemaal in de supermarkt vinden? En zoja welke supermarkt heeft de grootste 'vindgarantie'?  Ik wil dit graag weten zodat ik anders misschien zometeen alvast de cake kan gaan bakken dan bespaar ik voor morgen tijd, aangezien ik morgen eerst van 8 tot 13:00 moet werken en ik nog wel optijd bij m'n vriend wil zijn.

2

Re: Fondant ingredienten

Nee hoor, voor de glycerine zal je al problemen hebben, mss bij de apotheek? Glucosestroop is ook niet makkelijk te vinden, maar als je even de zoekfunctie gebruikt vind je hier zeker iets over terug, want dit onderwerp is al vaker ter sprake gekomen.  Succes ;)

3

Hmmm ik vind het zo gauw niet, is het wel makkelijk om kant en klare fondat te vinden?
Dat het hier op internet kan weet ik maar omdat ik morgen de taart eigelijk wil afhebben..

4

Misschien een optie om MMF (marshmallowfondant) te maken?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Marianne schreef:

Misschien een optie om MMF (marshmallowfondant) te maken?

Ja misschien moet ik dat maar gewoon doen! Is het wel gemakkelijk om kleurstoffen te vinden?

6

Kleurstoffen vind je normaal wel in de supermarkt maar wel zuinig zijn, beter druppel gewijs erbij doen dan te veel ineens...sucses!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

7

Oke heel erg bedankt! Ik denk dat het nu wel moet gaan lukken:D
Morgen aan de slag dan maar(heb te weinig roomboter merk ik net, maar komt goed).

8

Kleurstoffen in de supermarkt? In Nederland niet hoor :nooo

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

maar in het mooie belgie wel hoor.....:)

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

10

Marianne schreef:

Kleurstoffen in de supermarkt? In Nederland niet hoor :nooo

Bij de toko heb je inderdaad meer kans, en dan liefst bij een surinaams georienteerde toko (daar zijn ze dol op bonte kleuren immers)

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

11

goh wat komt dit probleem me bekent voor...ik heb me ook suf gezocht naar de ingredienten maar niet gevonden...maak nu ook zelf mmf en dat is een stuk makkelijker....kleurstof wou eerst ook niet lukken maar opeens had ik het...heb een paar banketbakkers afgebeld en er was er 1 die het verkocht ik weet niet waar je woont maar daar zou je kunnen informeren

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

12

hoi,

in welke supermarkt in Belgi

13

bij ons hebben ze van die vloeibare, zo 3 kleurtjes samen , maar daar ben je niet zoveel mee.
Ik zou beter direct een aantal basis gelkleurtjes kopen webshopgewijs.

14

Ik heb net bij ons in de Delhaize gekeken, 3 kleurtjes voor 1.79euro. ik heb dus geen idee van de prijs maar is dit duur?

grtz elly