1

Onderwerp: Mijn 3e taart is af!

He he, hij is af! Het kostte me minder moeite dan de vorige keer. Nu heb ik met marsepein gewerkt en dat gaat veel beter.
Alleen een vraagje, na het vullen van de lagen was mijn taart een beetje scheef, ik kreeg hem niet meer mooi recht. Hoe doen julie dat? Op de foto is het wel te zien dat ie scheef is. En hobbels en kuilen blijf je zien.... Ik had een flink stuk marsepein uitgerold, waarschijnlijk te veel en te dun want het scheurde een beetje en ik had heel erg plooien aan de zijkant. Moeilijk hoor!
Gelukkig aan het einde van de maand naar workshop, misschien leer ik het dan wat netter!

Groetjes Chantal

2 Laatst bewerkt door dutchdecorator (15-10-2006 07:10)

Re: Mijn 3e taart is af!

HOi Chantal.

Heb net even je taart bekeken(nadat ik onderstaande had geschreven)

En ik moet zeggen dat ik van de problemen die jij noemt eigenlijk niets terugzie!!!
het is een hartstikke mooie taart geworden hoor maar ja misschien heb je toch nog iets aan de tips.

Voordat je je taart doorsnijd moet je eerts een merkteken aan de zijkant zetten zodat je weet waar de lagen weer boven elkaar moeten komen dus zet bijv een rij stippen botercreme boven elkaar of prik in elke laag die je gaat snijden een prikkertje die moeten dan uiteindelijk weer netjes boven elkaar komen.
Omdat ik meestal dunne lagen maak werk ik altijd met een dotje botercreme op elke laag.
Om de vulling gelijkmatig te krijgen spuit je een dijkje botercreme(ik neem altijd spuitmondje 12 van wilton) maar je kunt ook gewoon een gaatje in een spuitzak knippen met een bepaalde diameter) dan heb je een randje dat overal even hoog is en als je dan je vulling precies tot dat randje laat komen weet je zeker dat het recht blijft.

een goede crumpcoat (dunne laag botercreme die de kruimels vast zet)onder de marsepein helpt ook goed tegen hobbels en kuilen.

Alvast succes met nummer 4,

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!