1

Onderwerp: Deegroller

Hallo,

Ik heb twee dochters en daar zou ik dolgraag een mooie taart voor maken.
Dus ik moet aan de slag want het zal wel even oefenen worden vrees ik en een workshop (ik woon bij Tiel in de buurt) heb ik nog niet kunnen vinden.
(Gelukkig zijn ze pas in december jarig :-)

Nu moet ik nog van alles aanschaffen zoals bijvoorbeeld een deegroller.
Zo....nooit geweten hoe veel verschillende deegrollers er te koop zijn zeg !

En een bakblik...kan ik dan het beste 1 met een anti aanbaklaag kopen ?

Gr. Nicole

2

Re: Deegroller

Hoi,
Ik heb jaren geleden een best wel prijzige (houten) deegroller gekocht en heb er nog steeds plezier van. Mijn motto met het kopen van "gereedschap" is altijd, ga voor kwaliteit daar heb je toch langer wat aan.
In plaats van een anti aanbaklaag in mijn bakblik gebruik ik altijd een op maat geknipt bakpapiertje. Werkt als een trein...
En ook handig, hoe meer randjes e.d. in een bakblik, hoe meer je later moet wegwerken met botercreme ofzo om de taart strak te krijgen. Een bakblik zonder wafeltjes of randjes is dus wel handig..
Succes
marianne2

3

Re: Deegroller

Hallo Nicole,

Leuk dat je gaat beginnen met deze heerlijke hobby ;-)

Als je een bakblik koopt, kan dat het beste met antiaanbaklaag. Maar er zijn er ook die een siliconen vorm erg makkelijk vinden. Voor een springvorm maakt het niet uit wat je neemt (dat is dus zo'n ronde vorm), want die kun je heel makkelijk bekleden met bakpapier. Hiervoor koop je een rol bakpapier, zet de onderkant van de vorm onder een stuk bakpapier, de rand zet je eromheen en vast maken. Het papier zit meteen goed klem. Hierna rondom afknippen en de gehele vorm invetten met boter. Ook op het papier dus. Hierna kun je je beslag erin doen en direct in de oven plaatsen.

Ook een vierkante vorm voer ik met bakpapier, hiervoor moet je dus even een stuk op maat knippen. Handig vind ik het om dan in het blik al wat boter te smeren, daar leg ik het bakpapier op en dan nog een keer invetten.

Een deegroller, tja, ik weet er alles van. Heb ook alles gehad, een houten, die plakte me te veel, toen een antikleef roller, maar daar vond ik dat je de randjes zag na het uitrollen en nu zweer ik bij een kunststof deegroller. Die heeft geen "handvaten" en daardoor vind ik dat met marsepein zeer handig werken, je ziet nl. geen naden waar je hebt gerold.

Als het goed is dan gaan we m.i.v. volgende week van deze kunststof deegrollers in de webshop aanbieden! Dus als je nog even geduld hebt??

Succes met alles in ieder geval.
Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat