1 Laatst bewerkt door Leontine (14-10-2006 09:22)

Onderwerp: Maanlandschap...

Ben mijn eerste taart aan het bakken. De biskwietmix van Soezie.... Het rijzen en alles ging super. Het prikkertje kwam er na 35 minuten schoon uit (dus gaar), maar wel was er een put gezakt aan de rand van de taart. En even later nog 2.
Hoe kan dit en wat doe ik fout??? Ook kwam de taart bij het bakken nog tot de rand van de vorm, maar nu is hij zo'n 1cm lager....

Gelukkig is de bovenkant straks de onderkant en heb ik er met decoreren dus geen last van, maar ben wel heel benieuwd hoe dit te voorkomen is????

Leontine

2

Re: Maanlandschap...

IK denk dat er zowiezo wel lucht in de taart zit, dus als je niet zou prikken en de taart zou omdraaien zou hij even plat worden.
Denk ik.

3

Bij mij komt de bolling van de taart boven de rand uit maar als ik de taart dan omdraai als hij de oven uit gaat dan gaat het grootste deel van die bolling weer weg (doordat ik hem omgekeerd op het rooster leg) en blijft er een mooie hoge taart over

4

Hallo Leontine,

Je taart was waarschijnlijk toch niet helemaal gaar, daar kan het zeker aan liggen. Je moet met je hand drukken op de taart en dan moet je meteen weerkstand voelen. Als je hem nog iets kunt indrukken, nog een paar minuutjes langer laten staan om goed te stollen.

Succes! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

De taart stond overigens nog gewoon in de oven.... Heel gek. De deur was natuurlijk wel heel even op geweest om te voelen/prikken. Maar de indeuking zat juist helemaal achteraan (waar het toch het warmst bleef). Heel gek...

Maar.... inmiddels is hij af en gedecoreerd en ik ben trots op het restultaat van mijn eerste taart!
http://www.mijnalbum.nl/Album=VICNY4YR

Leontine

6

Nou daar mag je best trots op zijn!! Hij is prachtig!

7

heel erg mooi zeg, daar gaan we nog veel moois achteraan verwachten hoor.

8

Eerste taart!!!!!!
Nou dat is er niet van te zien hoor, ik vind hem errug mooi!!
Vooral ook die vlinders, wat heb je die goed gemaakt zeg.

Groetjes Ciska