1

Onderwerp: te zoet

ik krijg van heel veel mensen de reactie dat mijn taarten en cc's erg lekker zijn, maar ook onwijs zoet. sommigen vinden het daardoor juist echt niet lekker. wat kan ik hieraan doen? ik gebruik meestal marsepein voor bekleden en decoreren met een beetje fondant.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

2

Re: te zoet

Tja, taart is zoet :S Wat willen ze nou. Je kan wel bij taarten een frisse vulling gebruiken als tegenhanger. Citroenkwark, lemoncurd enz.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

ja men moet altijd iets op te merken hebben natuurlijk. zelf lust ik geen marsepein. of liever gezegd ben er geen voorstander van, maar gebruik het wel veel omdat anderen het wel lekker vinden. ik heb als vulling vaker kersen, mandarijntjes, frambosen en botercreme (zonder smaakstof erbij). citroenkwark, das wel een ideetje zeg.

kan het ook te maken heb de kwaliteit van de marsepein? heb meestal wel wat poedersuiker nodig om het niet te laten plakken na het kleuren. en wat kan ik anders dan poedersuiker gebruiken om te zorgen dat het niet aan mijn deegroller/werkblad blijft plakken?

4

Dan kan je alles even licht insmeren met bakspray. Werkt super! Beetje op een keukenpapiertje spuiten en daarmee overal even langsgaan, je werkblad, je roller enz.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Ik zeg ook : kleine stukjes afsnijden is machtig en zoet.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6

De marspein en fondant blijven zoet, maar je kan door je biscuitdeeg al citroenrasp doen. Door de botercreme citroenaroma en dan vullen we de cake ook altijd nog met een laagje lemoncurd met daarop botercreme extra met manderijntjes en de tweede laag een frisse jam bijvoorbeeld viervruchtenjam die is ietwat zurig. Nou dat is toch wel een tegenhanger waarbij ze niet meer kunnen klagen dat de taart te zoet is hoor !!!!

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

7

het plakken tegengaan kan ook met maizena, maar veel minder zoet zal de taart er niet door worden.

Ik vind het fijne van alles zelf maken aan de taart dat je ook zelf de suiker in de hand hebt, alleen de fondant en marsepein is dan zo zoet als ze zijn. Zelf vind ik de frisse vullingen het lekkerst combineren met marsepein/fondant, maar smaken verschillen natuurlijk.

8

Je kan ook altijd aardappelbloem(maiszetmeel)gebruiken dat voorkomt ook het kleven en heeft dezelfde structuur als bloemsuiker!!!

dwirp schreef:

ja men moet altijd iets op te merken hebben natuurlijk. zelf lust ik geen marsepein. of liever gezegd ben er geen voorstander van, maar gebruik het wel veel omdat anderen het wel lekker vinden. ik heb als vulling vaker kersen, mandarijntjes, frambosen en botercreme (zonder smaakstof erbij). citroenkwark, das wel een ideetje zeg.

kan het ook te maken heb de kwaliteit van de marsepein? heb meestal wel wat poedersuiker nodig om het niet te laten plakken na het kleuren. en wat kan ik anders dan poedersuiker gebruiken om te zorgen dat het niet aan mijn deegroller/werkblad blijft plakken?

Vele en lieve groetjes Nicole

9

dank je voor de tips. moet voor volgende week donderdag een grote taart bakken dus ga het eens proberen met de tips.

10

Inderdaad een frisse vulling helpt. En misschien je taart met iets anders insmeren (of bc maken met minder suiker) kan nog wel helpen.

Groetjes Tweety!