1

Onderwerp: dummy bekleden, help!!!

Als afscheidskado van de kinderen die naar groep 3 gaan wilde ik een dummy verjaardagstaart voor de juf maken. Ik heb alle tips op het forum doorgelezen en ging positief aan de slag. Wat een ramp!!!

Ik heb het ruim 10x geprobeerd maar elke keer scheurde het fondant op de randen. Ik heb tylose gebruikt, trex, dik uitrollen, dun uitrollen, goed doorkneden, minder goed doorkneden, de randen van de dummy minder scherp gemaakt, enz. enz.
En dit was nog maar de dummy van 15 cm doorsnede, dan moet ik er nog 1 van 23 en 1 van 30 cm, dat zie ik helemaal niet zitten!

Ik ben nu zo ver dat ik denk, koop maar een leuk kado bij Blokker of zo want ik zie het niet meer zitten. Misschien hebben jullie nog een gouden tip? H

2

Re: dummy bekleden, help!!!

Ik heb het als volgt gedaan: Eerst een lap fondant uitgerold en die net iets groter gemaakt als de cirkel die het moet zijn. Dus in jouw geval ca. 16 cm. Je legt dan de fondant op de bovenkant en zorgt dat de fondant over de rand heen gaat Je moet dan wel zorgen dat je de kantjes mooi glad wegwerkt, Dus geen dikke randen, anders zie je die als je de volgende laag fondant erover heen doet.
Ik heb met mijn tafeltjes geen problemen gehad, ik hoop dat het jou ook goed afgaat. Succes

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Hallo Carina,

Ik heb je tafeltjes bekeken (zelfs live op i love cake!) en ze zijn prachtig! Zo wil ik het dus ook.
Alleen begreep ik niet zo goed wat je bedoelde. Doe je eerst 1 laag (die van 16 cm) er op en dan een tweede laag (helemaal passend) eroverheen? Ik ga het eens uitproberen. Bedankt voor de tip!

4

Waarschijnlijk zijn je randen te scherp. Gewoon even met een schuur papiertje je randen wat ronder maken en dan is je probleem denk ik op gelost.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

5

Helaas, ook de randjes heb ik al minder scherp gemaakt, dus dat kan het ook niet zijn. Morgen maar weer eens een poging wagen...