1

Onderwerp: Eerste keer, echt wat hulp nodig:)

Hallo allemaal.

Ik ben helemaal nieuw met het decoreren van taarten ed. Dus heb echt even wat hulp nodig!

4 juli ga ik trouwen en ipv een standaart taart wil ik graag cupcakes of mini taartjes versieren.

Het gaat om max 30 taatjes of cupcakes. Maar ik heb dus geen flauw idee hoeveel ik van alles nodig heb.

Wie wil mij een beetje helpen met het uitzoeken van spullen ed?

Gr Esther

2

Re: Eerste keer, echt wat hulp nodig:)

Hoi Esther,

Cupcakes zijn wel te doen maar de miniatuur taartjes zijn heeeel veel werk.
Je kunt ze wel goed van te voren maken want je kunt ze invriezen.
Ik ben per taartje toch wel 20 min bezig soms meer.
Ik maak ook miniatuur taartjes op mijn website staan wat voorbeelden.
Ik wil je wel helpen moet je me even een mail sturen.

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

3

Ik zou je cupcakes bakken met de mix uit de webshop. Die is heerlijk en wordt in kilozakken verkocht. Uit een kilo haal je ongeveer 48 (ik altijd iets minder) cupcakes. Verder heb je wat abrikozenjam nodig om gelei van te maken (in een pannetje met een paar lepels water verhitten en door de zeef halen, voila), hier smeer je de bovenkant van je cupcakes mee in, dan blijft je decoratie beter plakken. Verder hangt het natuurlijk af van hoe je je cupcakes wilt versieren wat je verder nog nodig hebt en welke kleuren je wilt gebruiken, voor je kleurstoffen bijvoorbeeld. Wil je met marsepein werken of fondant, wil je roosjes maken, wil je botercreme, strooisels, eventueel icing (vlinders spuiten en die op je cupcakes plakken is heel leuk, vooral als je alles in het wit houdt) en misschien iets van een glimmertje erop (sparkle dust). Er is van alles mogelijk!

Groetjes, Tessa

4

Hhaa dat is het dus, alles kan! Dat maakt het nog moeilijker:)
Ik denk dat ik ga voor de botercreme (spuiten als een roosje) dat moet te doen zijn. En dan miss een bloemetje erop en wat pareltjes. Maar goed moet ik dan een kilo van die mix kopen (botercreme) of voldoet een kleien zak? En hoe zit dat met kleuren van de creme, kan dat?

xx Esther

5

Wel even oefenen hoor op dat roosjes spuiten!! ;)
Voor 30 cupcakes heb je aan de zak van 300 gram uit de webshop ook wel genoeg, maar als je misschien nog wat wil oefenen ofzo kun je beter die van een kilo nemen! Je kan het ook best een tijdje bewaren :)
Kleuren van de botercreme kan je simpelweg toen door er kleurstof doorheen te mixen. Deze kun je ook vinden in de webshop.
Succes! :)