Onderwerp: Vegetarische taart!
Hoi,
Wie kan mij helpen aan een recept van een vegetarische taart dus zonder eieren?
Groetjes,
Marijke
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vegetarische taart!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi,
Wie kan mij helpen aan een recept van een vegetarische taart dus zonder eieren?
Groetjes,
Marijke
Een veganistische taart bedoel je neem ik aan, voor een vegetarische cake kunnen wel gewoon eieren worden gebruikt namelijk
Op deze pagina vond ik recepten, misschien heb je er iets aan: klik
Als het om de eieren gaat, dan kan je ook het recept hier bij de ingezonden recepten proberen te maken:
Ei-vrije biscuit/cake. (ook geschikt voor ei-melk-noten-allergie!)
In principe is dat bedoeld voor een cake zonder het allergeen ei, voor mijn twee dochtertjes, maar het is natuurlijk ook voor jouw doeleind te gebruiken!
Er is ook een ei-vervanger te koop, bv bij internetwinkels, even googlen!
of bij reform-natuur-winkels:
No-Egg.
Misschien kan je daar nog wat mee?
Succes ermee!
Iets wat me net te binnen schiet is gelatinegebruik. Ik ben zelf vegetari
Voor gelatine kan je agara-agar gebruiken, ook te koop bij reform-natuurwinkels of bij toko's...!
wat je kan doen is een gewone cake recept daarvan 1/4 van boter (plantaardig) vervangen door appelmoes, 1 ei vervangen door 2 eetlepels bloem 1/2 eetlepel crisco 1/2 theelepel bakpoeder en 2 theelepels water.
Je zou eventueel ook de boter kunnen vervangen door olie (op 275 gram bloem niet meer dan 200 ml olie) en wat fijngemalen noten zoals walnoten gebruiken (op 275 gr bloem niet meer dan 110 gr noten) en als je olie gebruikt zou ik op 275 gram bloem ongeveer 120 ml sojamelk gebruiken.
en voor een uber goed rijseffect bicarbonaat met een heel klein pielimilie druppeltje azijn
Moet wel even bij zeggen dat het wel handig is dit eerst uit te proberen, want ik vond alleen dit vuistregeltje in mijn recepten boekje van vroeger maar kan me wel herinneren dat het hoewel het niet zoveel rees als een normale cake het wel uber luchtig was
Oja geen mixer gebruiken maar ingredienten erin vouwen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vegetarische taart!