1

Onderwerp: Welke kleur moet ik gebruiken??

Voor komende zondag maak ik voor mijn schoonvader een taart met een druivenkas er op. Ik wil vandaag alvast de afbeelding maken en morgen bekleden & verder afmaken. Nu heb ik een voorbeeld van een druivenkas, maar ik weet niet goed welke kleur ik voor het glas moet gebruiken:

http://data.hollandcards.nl/cards/6/6/1/1/001166.jpg

Iemand een suggestie? De 'latjes' maak ik bruin, de deur oud-groen. Maar het glas? Aan de ene kant zou ik het leuk vinden als je er druiventrossen 'doorheen' zag, aan de andere kant wordt dat denk ik wel erg lastig.

Iemand? Help?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

2

Re: Welke kleur moet ik gebruiken??

hi,

ik zou lichtgrijs nemen en hier en daar er een stukje wit (van de weerkaatsing) op zetten .

veel plezier!

katleen

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3 Laatst bewerkt door maaike (13-10-2006 13:42)

je kan de duivenkas maken van gelatine blaadjes, die kan je dan niet zo eten, maar er zit zo ie zo al een ruitjes motief in.

Misschien is het een ideetje.

of suiker laten smeltje in een pannetje( zorg dat het niet verkleurd.)
je moet doorzichtig blijven. Dit giet je op bakpapier en laat je afkoelen. Ik heb het zo nog nooit geprobeerd maar het zal best lukken.

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken

4

ik zou heel licht groen nemen - zoals een glazen fles ook lichtgroen is.
Maak je een 'volle' kas, of een 'holle' (als je begrijpt wat ik bedoel): is het een stuk cake dat eronder zit?

5

Hai Marianne, wat een uitdaging zeg.
Ik zou denk ik heel dunnetjes eerst in de frame de druiventrosjes puzzelen en de planten dus en dan de vakjes opvullen met blanke piping gel. Heb ik met groene piping gel ook gedaan bij de zonnebril van onno rocket, dan zie je de details er mooi doorheen. :)
Hoe je het ook gaat doen, veel succes.

6

Ik was al een beetje bezig geweest, maar het ziet er niet uit :( Dus ik begin weer opnieuw :)
Ik maak een knip-en plaktaart, met een dichte kas. Dat idee van gelatineblaadjes is ook wel leuk, alleen is het glas dan wel erg helder.  Maar aan de andere kant, dan kan ik er wel een druivenrank of zo àchter maken. En misschien kan ik het wat doffer maken met poedersuiker of zo. Ga ik proberen!
Jammer dat ik sommige dingen wel voor me zie, maar niet kan maken...... Ik kan soms erg jaloers zijn op sommige mensen hier hoor ;)

7

We waren tegelijk aan het typen, Wendy ;)
Ik heb geen piping gel :( Vandaar nu dus maar de poging met gelatine.

8

En als je de gelatine nu smelt en terug laat stollen, krijg je dan niet zowat hetzelfde resultaat?
Ik heb het gevoel dat ik ergens in mijn achterhoofd nog een idee had maar het komt er niet uit :-)

9

piping gel kan je ook zelf maken hoor !!! Ik weet alleen niet hoe, sorry... Ik kan het wel voor je navragen als je het wilt weten, maar misschien dat iemand anders het wel kan vertellen... Is wel erg leuk met piping gel

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

10 Laatst bewerkt door wendy (13-10-2006 22:04)

Staat toch een recept van op het forum?

ere wie ere toekomt dit recept is een tijdje terug door Eline geplaatst in een ander onderwerp. Ik ben zo vrij geweest hem hier bij te zetten.

Ik heb twee boeken, waar piping gel in voorkomt. In het ene boek wordt gezegd dat piping gel of piping jelly "maintains a shiny, wet look when set". In het andere boek een recept om zelf te maken: Doe 75 g witte basterdsuiker en 1 el maizena in een klein pannetje. Roer er geleidelijk 60 ml citroensap en 60 ml water door. Op hoog vuur roeren tot het kookt en dikker wordt. Evt. nog kleuren. De piping gel is luchtdicht in de koelkast tot een maand houdbaar. Als het te dik is, dan met een klein beetje water verdunnen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar misschien heeft iemand hier wat aan

Van Ria.
Ik weet niet hoe ik zo'n link maak naar het juiste stuk toe dus ik heb het maar effies gecopieerd. :)