1

Onderwerp: ouwel

hallo allemaal
ik ben nieuw hier ,en ik vindt het echt  verslavend dit forum
ik heb meteen een vraagje:ik wil voor mijn dochter een taart bakken,en nu heb ik bij cakeprint een ouwel besteld met diddl erop,die taart gaat wel lukken alleen weet ik eigenlijk niet hoe ik die ouwel moet verweken ,stom he
maar ja ik ben nog maar een beginner,weten ieman van jullie hoe ik dit het beste kan doen?,moet er bv. eerst iets onder die ouwel of heb ik iets speciaals nodig .
ik hoop dat jullie mij snel kunne antwoorden want ze is 21 sept. al jarig.
nog even dit voor de behherders/sters echt een hele mooie site 
groetjes sylvia

2

Re: ouwel

Hoi Silvia,

Bedankt voor je complimenten als eerste :-)

De ouwel kun je volgens mij prima plakken met abrikozengelei. Dit maak je door 2 lepels abrikozenjam en 1 lepel water te verhitten (in pan, maar in de magnetron gaat ook) dan even zeven, de rest nog even inkoken tot het weer net zo dik als "normale" jam is. Dat strijk je op de bovenkant van de taart (ik neem dan aan dat je hem gaat bekleden met fondant of marsepein trouwens) en dan het ouwel erop. Misschien kun je trouwens ook informeren daar waar je de ouwel print hebt gekocht, misschien hebben zij wel iets heel anders bedacht?

Oja, mocht je "gewoon" een slagroom of botercreme taart maken, dan leg je de ouwelprint er natuurlijk gewoon op,  dat plakt vanzelf ;-)

Succes! Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: ouwel

hoi inge ,
bedankt voor je snelle antw.
het wordt "gewoon "een taart bet botercreme.
MAAR ik ga ook nog de barbietaart maken .met jouw beschrijving moet dat lukeen [hoop ik].
het was trouwens wel moeilijk om een kleine tulbandvorm te krijgen,maar na heel wat winkels heb ik er een
als ie klaar is plaats ik een foto
groetjes sylvia

4

Re: ouwel

Hoi,

Ik heb de dvd van Planet Cake gekocht en vond hem erg leuk. Hierin kwam het volgende ter sprake:  De ouwel kun je inderdaad ook met abrikozengelei plakken maar het ouwel zelf word met piping gel ingesmeerd waardoor de ouwel zachter word en makkelijker te snijden is. Ik weet alleen niet of je hier ook abrikozengelei voor kunt gebruiken? Om het ouwel word een randje gespoten van bv botercreme zodat je niet ziet dat het 'velletje' ouwel is. (dus een stukje op de taart en een stukje op het ouwel)

5

Re: ouwel

Hoi sylvia,

Ik heb ook 1 keer bij cakeprint ouwel besteld, nou weet ik niet of je hem al binnen hebt, maar bij mij zat er toen een beschrijving bij hoe ik hem op de taart kon verwerken en voor verschillende ondergronden, je kon hem zelf meebakken op een pannenkoek hihi. Wat er ook al weer in de beschrijving stond ben ik kwijt..., is al weer een tijdje terug.

Succes
Marloes

6

Re: ouwel

HiHI. Emmmm  Marloes en carla, ik denk dat Silvia er al achter was allemaal hoor, en dat ze de print al binnen heeft kan helemaal niet missen, dat bericht is van september vorig jaar. :D

En dan beweren ze in een andere topic dat ik niet erg wakker ben, ;) :D

7

Re: ouwel

Dat klopt helemaal Wendy, ik had ook gezien dat het om een oud bericht ging maar ik heb het eigenlijk neergezet omdat er in een vrij recent berichtje over piping gel werd geschreven. En natuurlijk als er iemand via de functie zoeken op ouwel zoekt leek het me wel handig om even te vermelden.

Groetjes weer,

Carla

8

Re: ouwel

Ik had al zo'n vermoede hoor carla, maar ik dacht ik plaag je even. ;) :D

9

Re: ouwel

Plaagmuts! ;)

Groetjes,

Carla