1

Onderwerp: ouwel

hallo allemaal
ik ben nieuw hier ,en ik vindt het echt  verslavend dit forum
ik heb meteen een vraagje:ik wil voor mijn dochter een taart bakken,en nu heb ik bij cakeprint een ouwel besteld met diddl erop,die taart gaat wel lukken alleen weet ik eigenlijk niet hoe ik die ouwel moet verweken ,stom he
maar ja ik ben nog maar een beginner,weten ieman van jullie hoe ik dit het beste kan doen?,moet er bv. eerst iets onder die ouwel of heb ik iets speciaals nodig .
ik hoop dat jullie mij snel kunne antwoorden want ze is 21 sept. al jarig.
nog even dit voor de behherders/sters echt een hele mooie site 
groetjes sylvia

2

Re: ouwel

Hoi Silvia,

Bedankt voor je complimenten als eerste :-)

De ouwel kun je volgens mij prima plakken met abrikozengelei. Dit maak je door 2 lepels abrikozenjam en 1 lepel water te verhitten (in pan, maar in de magnetron gaat ook) dan even zeven, de rest nog even inkoken tot het weer net zo dik als "normale" jam is. Dat strijk je op de bovenkant van de taart (ik neem dan aan dat je hem gaat bekleden met fondant of marsepein trouwens) en dan het ouwel erop. Misschien kun je trouwens ook informeren daar waar je de ouwel print hebt gekocht, misschien hebben zij wel iets heel anders bedacht?

Oja, mocht je "gewoon" een slagroom of botercreme taart maken, dan leg je de ouwelprint er natuurlijk gewoon op,  dat plakt vanzelf ;-)

Succes! Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: ouwel

hoi inge ,
bedankt voor je snelle antw.
het wordt "gewoon "een taart bet botercreme.
MAAR ik ga ook nog de barbietaart maken .met jouw beschrijving moet dat lukeen [hoop ik].
het was trouwens wel moeilijk om een kleine tulbandvorm te krijgen,maar na heel wat winkels heb ik er een
als ie klaar is plaats ik een foto
groetjes sylvia

4

Re: ouwel

Hoi,