1

Onderwerp: Filmpjes omzetten naar een foto how-to

Heb gisteren een paar gave filmpjes zitten kijken op Youtube (allemaal tips van bezoekers hier: dank!!!).

Met het gratis programmaatje Ultrasnap kun je foto's maken van beelden in het filmpje (beeld op het juiste moment ff stilzetten en *klik*) en zo een foto-how-to samenstellen zodat het makkelijk te overzien is als je in de keuken staat en het na wilt maken.

Inmiddels heb ik 2 how-to's af: kerstboom van fondant en sneeuwpop van fondant.

Zijn er meer mensen die zoiets hebben gedaan? Zijn er wellicht handigere en/of snellere manieren?

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

Re: Filmpjes omzetten naar een foto how-to

ik denk dat jij een professionelere manier hebt om dat te doen... maar ik kopieer het hele scherm met "ctrl - alt - prt sc (printscreen)" dan in paint zetten en t stukje eruit knippen wat je nodig hebt.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

ik begrijp er helemaal niets van, maar zou je ze kunnen plaatsen????????

mijn taarten? zie: http://www.jouwtaart.nl/profile/DebbyvanVliet
groetjes debby

nou... ik heb geen how to's gemaakt hoor. Maar ik kom wel eens plaatjes tegen op internet die je niet kan of mag kopieren. Dus het kan dan niet via rechtermuisknop en dan op kopieren drukken.
Dan doe ik dus "ctrl alt prt-sc" , dan kopieer je het hele scherm wat je op dat moment voor je neus hebt. Dan open je het programma'tje 'paint' en dan klik je in paint op rechtermuisknop en dan plakken. Dat kun je ook doen met filmpjes.
Als je het filmpje stopt op het moment dat jij een foto wilt maken, dan durk je op pauze en doe je wat ik hiervoor heb beschreven...
poe ik weet geen betere uitleg... t knopje 'prt sc' zit trouwens ergens rechtboven op je toetsenbord.
Ik hoop dat je het snapt.... zet m op!!!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

we gaan het proberen ;) thanx

mijn taarten? zie: http://www.jouwtaart.nl/profile/DebbyvanVliet
groetjes debby

6

Als je wilt, kan ik je mijn how-to's toezenden. Mail me in dat geval maar even.

7

Je hebt mail :-)