1

Onderwerp: Ganache Paniek!! Wie is er nu online?

Ik begin lichtelijk in paniek te raken... Ik ben een 3D huisje aan het bekleden met chocolade ganache (zie topic "help, lastige schoonzus), maar het is volgens mij behoorlijk aan het mislukken :(. Ik heb alles volgens de recepten gedaan, de ganache is nu inmiddels helemaal afgekoeld, maar blijft erg dun. Ik heb het idee dat het in het biscuit trekt en dat de rest er gewoon afdruipt. Het wordt niet echt mooi... heeft iemand tips?

groetjes,

Desiree

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

2

Re: Ganache Paniek!! Wie is er nu online?

Ik ben wel online... maar ik kan je niet helpen. Geen tips, ik heb

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Ik zou de ganache een nachtje in de koelkast zetten en morgen tegen de muren van je huisje pleisteren...
Als het dan nog echt heel dun is, dan heb je toch wat fout gedaan denk ik, want afgekoelde ganache kun je in de kom waar het in zit op zijn kop houden, in ieder eventjes :D !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Dank je voor je reactie. Helaas heb ik het probleem dat mijn klant (mijn schoonzusje) geen marsepein lust. Dat is ook de reden dat ik het met chocolade aan het proberen ben. :S Ik probeer het gewoon nog een paar keer te overgieten. En als het er echt niet uitziet, dan gooi ik hem gewoon weg en probeer ik het morgen opnieuw.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

5

tom poes schreef:

Ik zou de ganache een nachtje in de koelkast zetten en morgen tegen de muren van je huisje pleisteren...
Als het dan nog echt heel dun is, dan heb je toch wat fout gedaan denk ik, want afgekoelde ganache kun je in de kom waar het in zit op zijn kop houden, in ieder eventjes :D !

Ok, dan probeer ik dat nog. Dank je wel!

6

Weet je, vaak is het zo als mensen niet weten dat het erop zit, ze het ook niet merken. Het niet lusten zit vaak tussen de oren.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Dat is ook waar. Ik ga het dan maar met fondant proberen denk ik, en dan de chocolade eroverheen. Bedankt!

8

Heb je genoeg chocolade erbij gedaan?? (Da's mij nl eens overkomen ;))

9

ik heb 200gr melkchocolade en 200ml slagroom gedaan. Ik denk dat het gewoon beginnerspech is. Morgen weer een dag.

10

De verhouding is in elk geval goed, mits je pure chocolade hebt gebruikt. Ik zie net dat je melk hebt gebruikt. Daar moet je iets meer chocolade voor nemen. Lukt het nou echt niet, kan je de ganache ook opkloppen en dan op het huisje smeren. Dan krijg je een soort stucwerk. Heb ik ook al eens gedaan op een huis en het staat heel erg leuk. Dat opkloppen werkt sowieso altijd door de slagroom, dus gooi het niet meteen weg. Ook lekker als vulling of toetje ;)

Veel succes, ik ga zo ook weer ganachen.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

11

het huisje heb ik opgegeven. Ik heb de ronde taart voor eronder nu net gedaan. Die moest natuurlijk groen worden, dus heb ik witte chocolade ganache gemaakt en met kleurstof gekleurd. Ik heb hem net voor de derde keer overgoten en dit ziet er mooi uit, dus ik boetseer er nu gewoon een huisje op, dan eet ze dat stukje maar niet. hihi

12

ze kan heus niet die hele taart in haar eentje op hoor ;)

Het lukt je wel!