1

Onderwerp: kleur bruidstaart afstemmen op kleur jurk

Hoi medebaksters

In augustus ga ik trouwen en ik ga mijn eigen bruidstaart bakken. Ik trouw niet in het wit, maar hebben een goud groene jurk, met paars/roze accenten. Wil m'n taart graag in exact dezelfde kleur als mijn jurk en heb ingeveer twee kilo marsepein nodig. Weten jullie hoe ik dit voor elkaar kan krijgen, zou makkelijk zijn als er net zo'n mengmachine als voor verf bij de bouwmarkt zou zijn.

veel bakplezier, groetjes Annemiek

2

Re: kleur bruidstaart afstemmen op kleur jurk

Euh... gewoon kneden ;)

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

ja dat weet ik wel, maar de kleuren groen die ik tot nu toe heb gezien zijn echt totaal anders dan de kleur die ik moet hebben en twee kilo in een keer kneden lukt me nooit, maar hoe krijg ik de rest dan in dezelfde kleur???

4

Dan moet je met een stukje stof ernaast beginnen.
Klein stukje kleuren (heel donker) en dan steeds naturel toevoegen. Dan weer wat kleurstof erbij, dan weer naturel marsepein, enzovoorts. Tot je de juiste kluer hebt.
Ik wil je alleen wel vast waarschuwen dat

Groetjes, Carin

ach, ik ga er toch niet de hele dag naast staan, dus als het iets afwijkt maakt het ook niet uit. Kan ik voor de goeden glans het beste de spray gebruiken, ik heb tot nu toe alleen poeder gebruikt, maar dat lijkt me niet handig voor zo'n enrome taart.

6

Ik ken de spray niet, de poeder wel. Maar voor een hele taart lijkt spray me wel een idee. Ik zou het wel eerst testen, hoe het werkt, hoe het spuit en hoe het reultaat is.

Groetjes, Carin

7

Ik zou alle marsepein in een paar stukken verdelen. Die stukken zo goed mogelijk op kleur zien te krijgen. Meng gerust verschillende kleuren groen met elkaar. Als je dan tevreden bent met alle losse stukken nog even alles mengen zodat je

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

8 Laatst bewerkt door wietske (05-06-2008 22:01)

Ja gewoon mengen hoor. Als ik een bepaalde kleur wil hebben leg ik dat deel altijd naast me neer en dan maar kleuren. Soms een beetje geel er bij, soms dan nog wat rood of bruin. Ik meng echt heel vaak met verschillende kleuren. En inderdaad wel heel voorzichtig beginnen.

Probeer eerst op een half onsje ofzo. Dan schrijf je iedere keer even op wat je gebruikt hebt tipje van dit iets meer van dat totdat je de juiste kleur hebt gekregen. Dan heb je een overzichtje voor als je in het groot moet doen !

Denk er wel aan dat je kleurstoffen nog doorkleuren, dus bekijk de juiste kleur pas de volgende dag, want dat heb je straks ook met je bruidstaart. Op zich kan je echt heel dicht bij de kleur van je jurk komen hoor !

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

9

Hallo Annemiek,

Als je wilt kan ik wel naar de kleur kijken, ik weet niet of je wat stof hebt ervan, dat zou je dan naar ons kunnen sturen voor een kleuradvies, of je komt even bij ons langs (alleen wel even van te voren mailen, ik ben nl. niet altijd in Wormer aanwezig). Laat maar weten als ik iets kan betekenen voor je.

Groetjes, Inge (van de leukste taarten shop dus ;))

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat