1

Onderwerp: tips voor het bekleden van een dummy?

ik ben een dummy met dummy's...

ik vroeg me af of er op de dummy eerst iets moest aangebracht worden als kleeflaag voor de fondant? Maar wat dan? Want de dummy moet wel lang kunnen blijven staan zonder slecht te worden h

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

2

Re: tips voor het bekleden van een dummy?

Volgens mij gewoon met lijm of water maar ik wacht even mee op andere die antwoorden.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Gewoon met water besprenkelen of  met de plantenspuit besproeien, thats it!

(Cath, de foto komt er aan hoor, maar ik had een herinnering in mijn telefoon gezet en die is gecrasht.. dus ik ben nu hard aan het denken welke herinneringen allemaal in mijn telefoon stonden :S)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

geen probleem, ik heb de foto al vanuit Ruth's album gedownload, toch erg bedankt

5

trouwens, water? gaat je fondant daar dan niet van smelten?

6

catherine schreef:

trouwens, water? gaat je fondant daar dan niet van smelten?

Catherine je hoeft maar een heel klein beetje water te gebruiken hoor, als je met de plantenspuit zo'n neveltje spuit verdampt het ook snel. Een beetje zoals bij een cake drum bekleden, met een kwastje beetje water erop en gewoon het fondant erover uitrollen.
En voor een dummy heb je wel een dikke laag nodig om het mooi te krijgen hoor, anders zie je alle oneffenheden erdoor, dus echt wel 3mm of meer gebruiken voor een hele mooie strakke ;) dummy.
Meid, sukses h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"