1

Onderwerp: HELP: wat is er met men taartje aan de hand

Nou, ik heb gisteravond een taartje af, maar god wat zweet ie zo...
Tis gevuld met BBR en aarbeien en dan nog een laag 4vruchtenjam, afgesmeerd met stevige BC en dijkje ook, bekleed met marsefond.
De taart wordt pas rond 13u aangevallen.

Hij heeft hele nacht in frigo gestaan en staat nu in de garage. Zal ie nog herstellen?
Wat doe ik nu: in de garage laten staan of terug in de frigo tot 12u30?
Heb dit nog nooit meegemaakt, is de schuldige dan het warme weer of is dit door de vulling.
Alvast bedankt.

2

Re: HELP: wat is er met men taartje aan de hand

In de doos laten staan, droogt vanzelf op. Taarten die uit de vreizer of koelkast komen gaan altijd zweten. Heeft niets met de vulling of het warme weer te maken.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

THX, bedankt voor de vlugge reactie. Kan ik effe ontstressen nu ...

4

:lol: ik had niet eens gezien dat jouw bericht er net 1 minuut stond :D. Wat een turbo he :lol:

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Toch heb ik ook wel de indruk dat de enorm hoge luchtvochtigheid (hier in Belgie in ieder geval, kweet natuurlijk niet hoe het in Oegstgeest is nu) er ook wel iets mee te maken heeft hoor; m'n lussen willen nog niet een BEETJE drogen en uberhaupt met fondant rollen en uitsteken is echt een crime bij mij in de keuken, nu! Ik zal blij zijn als het weer een beetje normaal weer is!!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

6

Zet er een tafelventilator bij die een briesje over je taart waait! Mijn drijfnatte taart uit de diepvries droogde zelfs keurig weer op! Nergens aankomen onder het drogen hoor, want dan trek je 'door de kleef' je bekleding eraf...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

goeie tip, thanx....

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...