1

Onderwerp: boter voor botercreme

Een domme vraag voor velen hier... Maar wat voor boter gebruiken jullie in de botercreme? Roomboter? Smeerbare boter? Meer van die bakboter (van Bertolli heb je er eentje speciaal voor taarten te bakken)????

2

Re: boter voor botercreme

Ik gebruik  Roomboter..meestal de gras-roomboter omdat ik die het lekkerste vind.
Maar als ik een randje onderaan de taart wil spuiten dan gebruik ik de goedkoopste (met die blauwe ruitjes omdat ik het idee heb dat die steviger blijft op kamertemperatuur)
Je kunt ook Crisco gebruiken dat is om te spuiten handiger omdat het steviger blijft maar veeeeeel minder lekker ;-)

3

Ik gebruik Planta.

4

Grasboter. Die vind ik het allerlekkerst. Alleen toen het van de zomer zo warm was smolt dat te erg. (Ik had de boter uit de koelkast gezet om zachter te worden en toen ik een paar uur later wilde beginnen was het gedeeltelijk echt gesmolten.) Toen had ik beter goedkopere (is harder) kunnen nemen.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Ik gebruik voor de helft van die hele goedkope roomboter en voor de andere helft nog goedkopere margarine van de Liddle. Maar ik gebruik de botercr

6

Ik heb voor de helft shortening en voor de andere helft roomboter gebruikt.
Het schijnt dat door de shortening het minder snel zacht wordt?!