1

Onderwerp: Marsepein of rolfondant uitrollen siliconen mat?

Hallo,
Morgen ga ik dan eindelijk beginnen aan mijn eerste taart!! Ik vroeg me af of het handig is om je marsepein of fondant uit te rollen op een siliconen mat. Die heb ik gezien van Dr.Oetker. Of toch gewoon op een schoon aanrechtblad. Hoe doen jullie dat altijd?

Nog een vraagje:
Hoe kan ik het beste pareltjes aan de zijkant van de taart vastmaken? Ik bekleed de taart met fondant. Kan ik dit vastplakken met een beetje glazuur of kan dat niet met fondant?

Groetjes Chantal

2

Re: Marsepein of rolfondant uitrollen siliconen mat?

zelf gebruik ik geen siliconenmat maar ik strooi altijd iets van poedersuiker op het aanrechtblad tegen het eventueel kleven en ook op mijn roller.

pareltjes maak ik altijd vst met een mengsel van poedersuiker met water( je hebt maar heel weinig water nodig voor een poedersuikerkleefpapje.)

Ik hoop da je er wat aan hebt.

groetjes Maaike

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken

3

Ik ben nog steeds blij met de tip die in het forum stond en gebruik voor het uitrollen en overbrengen naar de taart een stuk (doorzichtig) tafelzeil, is nog nooit mislukt, plakt helemaal niet!

4

ik gebruik wel een sillionenmat en dat werk bij mij uitstekend. Paar keer rollen dan marsepein/fondant omdraaien en opnieuw rollen, weer draaien enz. Nadeel vind ik alleen dat die matjes niet zo groot zijn. Een zeil is dan wel perfect.

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

5

Moet je dan op de siliconen mat nog poedersuiker strooien?
groetjes Chantal