1

Onderwerp: Botercreme

Hoi, even een botercreme vraagje.

Ik heb een kleine anderhalve week terug botercreme gemaakt, heel simpel van alleen roomboter en poedersuiker.

Ik heb toen een kleine hoeveelheid overgehouden en in de koelkast gezet en omdat ik van het weekend cupcakes wilde maken en decoreren, vroeg ik me af of ik de botercreme nog kan gebruiken om de fondant vast te plakken.

Wie kan me dit vertellen?

Tevens nog een vraagje over de fondant, maar dat kan misschien beter in het andere topic, was nl benieuwd hoe jullie dat zo mooi met rolletjes vlak naast elkaar krijgen, gewoon gerold of met zo'n sugargun?

En hoe je je decoraties zo mooi strak uit de vormpjes of van het aanrecht af krijgt.

groetjes Daantje

2

Re: Botercreme

als de boter nog een lange houdbaarheidsdatum had toen je m gebruikte, is het naar mijn idee geen probleem. Ik hou aan dat botercreme (en dan bedoel ik niet de mix) 2 weken in de koelkast kan. Is de botercreme niet in contact geweest met niet-houdbare producten ( zoals banketbakkersroom die gemaakt is met melk)? veel plezier met de cupcakes decoreren!!!

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

3

Re: Botercreme

De meeste mensen hier maken die rolletjes met de sugargun, maar er zijn er ook genoeg die het met een kleipistool of zonder doen.
En wat betreft het uitsteken van vormpjes: genoeg poedersuiker strooien en het lapje fondant regelmatig een kwartslag draaien. Zelf houd ik de bovenkant van de fondant zo veel mogelijk vrij van poedersuiker. De randjes kan je bijwerken met een bone tool, zijkant van een knife tool of gewoon voorzichtig met je vinger.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."