1

Onderwerp: bewaren en invriezen

Hallo,
Ik zou willen tegen 5 juli twee taarten maken voor het feestje van mijn man en mijn dochtertje. Nu vroeg ik mij af of ik al wat op voorhand kan maken en vb. invriezen maar dan weet ik niet hoe je hem het best verpakt en dan vraag ik mij ook af of het resultaat hetzelfde is qua smaak en uitzicht. Ik zou een Barbietaart en eentje met een puzzelplaatje willen maken.
Wat is het effect van marsepein en marsmallowfondant die uit de diepvries komen?
Alle tips zijn welkom. 
Groetjes
Quinty

2

Re: bewaren en invriezen

Je kan de biscuit nu bakken, in een pedaalemmerzak doen en dan invriezen..
je kan hem vullen met vullingen die ingevroren kunnen worden en ook in de zak invriezen, die vullingen daar is pas nog een topic over geweest, even met de zoekfunctie kijken, dan kom je het wel tegen!
En je kan de taart ook in z´n geheel invriezen, dus bekleed en wel, in zak invriezen,
keus genoeg dus!

Als je de taart met bekleding uit de vriezer haalt, in de plastic zak laten ontdooien,
liefst in de koelkast, en het gaat wel ´zweten´..dus de condens maakt het vochtig,
maar dit trekt na een poosje gewoon weg..

Succes met de taarten!

3

Re: bewaren en invriezen

Ik heb vorige week 3 taarten bekleed en wel in de vriezer gehad. In een taartdoos (karton) dan in een grote plastic zak. tijdens het ontdooien in de koelkast de plastic zak eraf gehaald en het waren perfecte taarten die ik kon afleveren.