1

Onderwerp: Taartzaag werkt niet!

Toen ik afgelopen meivakantie in Berlijn was heb ik natuurlijk rond zitten
kijken naar leuke taartspulletjes.. :)
En ik vond daar voor €3,50 een taartzaag met extra los zaagje erbij.
Dus ik wou hem laatst uitproberen..
Maar hij ging helemaal niet door de taart heen :S
Er zit ook niet echt een 'zaag'randje aan, het lijkt meer op een normaal ijzerdraadje..
Iemand hier ervaring mee?
Hij lijkt heeel veel op die zaag uit de webshop:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/File0064.jpg

2

Re: Taartzaag werkt niet!

Eerst even een afdruk maken met  het zaagje op de juiste hoogte. Dan met mes of spateltje een sneetje zetten in die afdruk. En dan met de pootjes op de ondergrond, zacht duwend en met zaagbewegingen er doorheen. Dan moet het lukken :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Marianne schreef:

Eerst even een afdruk maken met  het zaagje op de juiste hoogte. Dan met mes of spateltje een sneetje zetten in die afdruk. En dan met de pootjes op de ondergrond, zacht duwend en met zaagbewegingen er doorheen. Dan moet het lukken :Y

Oke, thx! Ga het proberen! :)

4

enne niet in je enthousiasme denken dat gaat goed . enne zelf richting zoeken.
vlak is vlak en elke hobbel is hobbel

cateren is ook gebakjes maken :)

5

Eerst ga je hem proberen, dan raap je hem buiten weer op nadat je hem uit het raam hebt gesmeten. Dat herhaalt zich een paar keer tot  je ineens een perfect doorgesneden taart hebt.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Geduld heb je wel nodig ja bij gebruik van een taartzaag.

Ik sta bij het beginnetje denk ik een minuut zaagbewegingen te maken aan de rand zonder dat er iets gebeurt, en dan ineens gaat ie er t

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

7

Hihi ik had mijn eerste taartzaag ook in de prullenbak gesmeten, ik dacht dat je hem er door heen moest trekken, dat gaat dus beslist niet, drie taarten aan flarden getrokken!!!!.Weg dat ding!!
Toch na veel geklooi met een mes weer een nieuwe gekocht en voorzichtig geprobeerd.
Je moet gewoon heel rustig een zaagbeweging maken, met de pootjes op een vlakke ondergrond en die pootjes daarop houden, niet trekken, maar rustig heel en weer zagen, dan krijg je echt prachtige rechte plakken!!!!!
Blijf proberen, succes!

Taart-toedeloe, Maris
Zoals je het taartje thuis bakt, bak je hem nergens!

8

Het grote probleem is dus :P Dat ik mijn taart op die manier 'vooruitschuif'.
Als ik begin met zagen druk ik hem dus zeg maar voor me uit omdat hij er niet
doorheen gaat. Hoe zorg ik er dan voor dat ie blijft staan??
Heb wel 2 handen nodig voor het zagen! :P

9

zagen doe je met 1 hand met de andere houd je de taart tegen :D :D

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

10 Laatst bewerkt door kippie (25-05-2008 10:40)

inderdaad, dat was ook mijn probleem, een lopende taart. Ik leg mijn hand op de taart en duw hem daarmee op het aanrechtblad, zodat hij niet aan de wandel gaat. Me tje ander hand houd je de zaag vast en zaagt. En dan gaat het perfect, maar inderdaad, het beginnetje is moeilijk.

11

Het gaat ook beter als je taart niet supervers is. Bij een n

12

En ik heb gemerkt dat als je kiest voor iets minder heet bakken van je kapsel dat de buitenkant minder hard word en je dus makkelijker door je taart komt met je taartzaag.

13

Je kunt ook als je taart bijna is afgekoeld, het kapsel in een taartdoos (plastic) doen. Het allerlaatste beetje warmte condenseert dan op de taart en is  de korst ook niet meer zo hard.

Groetjes, Mireille

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

14

Iedereen heeft zijn handige tips ;) hier die van mij :D
Ik doe zoals Marianne heeft geschreven - taartzaag naast de taart staan, met een aardappel schilmes de taart voorsnijden, overal een lijntje snijden.
Daarna met de zaag begin maken, 1 hand zagen, andere hand heel voorzichtig op de taart leggen en vooral niet hard drukken, maar gewoon vasthouden. Werkt altijd.

Groetjes Tweety!

15

en dat doe ik dus ook. Gaat prima en ik gebruik geen mes meer hoor :D

16

Ik maak een klein sneetje, en dan 'zaag' ik voorzichtig met een hand, en met de andere inderdaad gewoon vasthouden,
vanaf het begin werkt het bij mij goed, maar je moet niet te snel willen zagen!

Succes!