1

Onderwerp: biscuit taartjes uit de mini wondermold en wilton kleurstof?

hai allemaal , ik heb m,n mini wondermold voor het eerst gebruikt met biscuitmix ,maar hoe krijg ik ze ermooi uit , nu zaten ze vast  ...ook na het afkoelen.
ik had ze wel in gespoten met bakspray.

vraagje over wilton kleuren pasta,s.
m,n babymutsje was gekleurd met lichtroze van wilton, nu na een paar dagen trekt heel de kleur eruit hoe kan dit , ik heb alleen marsepein gebruikt.

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

2

Re: biscuit taartjes uit de mini wondermold en wilton kleurstof?

Volgens mij moet je juist direct storten nadat je ze uit de over heb gehaald, en niet laten afkoelen in de vorm, dan raken ze juist weer vast!

Enne... dat met die kleuren heb ik ook hoor. Als ik wat (ver) van tevoren maak, omdat ik veel nodig heb van, bijvoorbeeld, bloemetjes, en ik gebruik pasteltinten, dan merk ik ook dat het de kleur wat verliest. Het enige dat volgens mij helpt, is het vermijden van licht.... dus in een donkere ruimte wegzetten...
Maar als je een dummie hebt, dan schiet je daar natuurlijk ook niets mee op... :S

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

3

Ik duw de randen altijd even voorzichtog los en soms stop ik er een (plastic) spatel tussen. Heeeeeel voorzichtig, want anders steek je je kapsel stuk!

Dat van die kleuren herken ik niet, want het lukt me nooit zo heel goed om v

Je hart fluitsert, luister goed!

4 Laatst bewerkt door Carin (22-05-2008 23:18)

Het kapsel inderdaad direct vanuit de oven storten.

Enne, die kleuren... dat herken ik niet. Ik kleur soms al weken vantevoren, en ook bewaar ik reeds uitgestoken bloemetjes (en andere dingetjes) die ik over houdt, maar het verkleurt nooit. Ook ik gebruik alleen marsepein. Wel bewaar ik alles luchtdicht

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

dank jullie wel dames , ik dacht dus zelf ook aan het licht , dus voortaan lekker donker wegzetten .
zal de volgende keer ook gelijk de taartjes storten.

groetjes brigitta

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/