1

Onderwerp: vraag over hoe dit aan te pakken, taart van te voren maken

Hoi iedereen,
Normaal maak ik een taart een dag van te voren. Maar nu heb ik opdracht gekregen om voor deze vrijdag een taart te maken die donderdagavond wordt opgehaald.
Maar ik wil em graag woensdag al maken omdat ik donderdags werk.
Ik weet uit ervaring dat in de koelkast bewaren ivm de vulling (ik dacht aan bokkepootjesvulling) er toe kan leiden dat de fondant gaat glanzen.

Kunnen jullie me misschien een tip geven tav de vulling of hoe te bewaren zodat hij vrijdag nog steeds lekker op te eten is:)?
Een andere vulling vind ik namelijk ook wel prima als het maar niet botercreme is;). Moet een lekkere , niet te versmaden vulling zijn (wat een eisen h

2

Re: vraag over hoe dit aan te pakken, taart van te voren maken

Banketbakkersroom met mandarijntjes, aardbeien of frambozen.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

3

Kaatje E. schreef:

Banketbakkersroom met mandarijntjes, aardbeien of frambozen.

Maakt het vocht uit de banketbakkersroom de taart niet helemaal nattig vanbinnen?
Ik ben nog niet zo ervaren met allerlei vullingen.... dus ik probeer te leren, zeg maar.

Corinne
Sugar & Flour

4

maar als je hem in de koelkast niet te koud bewaart en dan zachtjes op temperatuur laat komen droogt-ie toch ook weer gewoon mooi op?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

5

banketbakkersroom lijkt me juist niet zo houdbaar buiten de koelkast (wel lekker of course)!
Ik zoek eigenlijk een vulling waardoor ik de taart gewoon in de koele kelder kan bewaren.
Ik heb juist hele slechte ervaring met taart in de koelkast of diepvies houden maar misschien deed ik iets niet goed of ben ik te kritisch...(dat kan ook nog).

6

banketbakkerroom met de mix van ..ik geloof baukje :S (onthoud merken nooit zo goed  )
kun je met water mengen en kan dan gewoon buiten de koelkast bewaard worden en die is ook lekker met fruit gemengd manderijntje of perzikken ofzo
daar wordt de bodem niet soppig van en anders eerst ff een laagje jam op de bodem smeren dan trekt de vulling er zowiezo niet zo in

wij zijn niet zo'n botercreme liefhebbers
maar bij ons is 1 laag kersenvlaaivulling of aarbeienvlaaivulling en 1 laag witte chocoladepasta met aardbeien of kersenjam erg populair :9 en die is ook heel goed buiten de koelkast te bewaren
ik trempeer (besprenkel )de taart dan wel meestal met wat suikersiroop met een lekker smaakje maar dat is niet perse nodig maar wel lekker

bij recepten staat een leuk lijstje met buiten de koelkast houdbare vullingen heel handig :D

succes
groetjes no

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

7

Hey No