1 Laatst bewerkt door kris (28-09-2006 09:44)

Onderwerp: Inspiratie gevraagd?!!

Het is al een tijdje geleden dat ik hier op het forum nog een taart heb kunnen zetten.  Het is een beetje stillekes geweest rond het feesten en er zijn nog geen mensen die voor een verjaardag een taart komen bestellen bij mij.  Alhoewel iedereen enorm enthousiast was over mijn schoolfeesttaart met de boom erop. Ik heb er ook nog niet echt veel zin in gehad en de moed gehad om taarten te maken door mijn operatie die ik in augustus had.  ben nog vollop aan het herstellen daarvan en wij zijn al een 6-tal maand bezig met onze veranderingen in de woonplaats en keuken, dus veel had ik eigenlijk niet kunnen doen, maar je moet zoiets toch wel onderhouden vind ik.  Alleen de slachtoffers vinden, is moeilijk.
Binnenkort beginnen de verjaardagen weer van mijn mannen, dus daar kijk ik wel naar uit.  Nieuwjaar is ook gepland bij mij thuis, dus daar kan ik ook wel wat rond gaan verzinnen.

De eerste taart is gepland voor 5 oktober.  Ik hoop dat het lukt, want die dag brengen ze onze nieuwe meubelen en dat brengt dus wel wat werk mee met zich.  Het is hier in België dan "dag van de leerkrachten".  Ik denk dat ik iets met bloemen ofzo ga maken, tenzij er iemand afkomt met een leuker idee.  Had gedacht om de klassen te combineren op een taart, maar dat brengt volgens mij veel werk mee en omdat het op een avond moet gebeuren, wil ik eentje maken met niet te veel prutswerk.  De kleuterklassen noemen: De nijntjesklas, de berenklas, de poehklas en de plopklas.

Iemand een idee rond deze klassen of een totaal ander idee??  Laat maar komen h

groetekes Kris

2

Re: Inspiratie gevraagd?!!

Hallo Kris,

Ik ga zelf ook een taart maken voor de leerkrachten.
De officiele vlag die bij deze dag hoort is hier in Nederland: rood met witte tekst.
Nu ga ik een langwerpige taart maken met rode fondant met daarop witte letters: dag van de leerkracht.
Heel simpel en niet al te veel werk. ;-)
Alleen het kleuren van de rode fondant gaat niet zoals ik het wil. Hij is nu nog knal rose. Straks nog maar eens proberen om het roder te krijgen.

Ben benieuwd naar jouw uitvoering

3

Re: Inspiratie gevraagd?!!

ik heb ook 2 juffentaarten gepland voor 5 oktober. de ene wordt dan eindelijk een herfsttaart, een thema dat ik al heel de tijd wil maken, maar niemand wil hem hebben :(
de andere ga ik in een schoolbord maken. het zijn nog wel kleuterklasjes maar het lijkt zo leuk om te doen dat ik het toch ga proberen.


uitstekertjes van plop nog nergens gezien. heb er nu wel 2 van winnie the pooh, in de colruyt bij een pak 'koekjesbakken' voor kids.

en hoe is het met je zwangere zus?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

4

Re: Inspiratie gevraagd?!!

kris schreef:

De eerste taart is gepland voor 5 oktober.  Ik hoop dat het lukt, want die dag brengen ze onze nieuwe meubelen en dat brengt dus wel wat werk mee met zich.  Het is hier in België dan "dag van de leerkrachten".


serieus, ik heb nog nooit van de dag van de leerkracht gehoord, is het zoals secretaressendag?

katleen :-)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

5

Re: Inspiratie gevraagd?!!

Je zou van te voren een pooh, nijntje, knuffelbeer en een plop kunnen boetseren van marsepein of fondant, en ook de letters kun je al vooraf maken. dan heb je niet veel versierwerk meer op de bewuste avond. Kapsel kun je ook al vooraf bakken en in de vriezer doen. Dan kun je een aantal keer een paar uurtjes lekker bezig zijn, zonder de stress dat het allemaal op een avond moet gebeuren.

6

Re: Inspiratie gevraagd?!!

wat ik al gedaan heb en door de kids zeer gewardeerd wordt, is een rechthoekige  cake (+/- 20 x 30) cm maken , daarrond een groot pak smarties uitgegoten.
en met een papieren mal (blad dubbel geplooid en gezicht nijntje uitgesneden en de contouren gebruikt) op gestrooid met bloemsuiker, zeer simpel maar dat hebben kids het liefst!!!!


snapt iemand wat ik bedoel? :-D

katleen

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

7

Re: Inspiratie gevraagd?!!

katleen het is dus werelddag van de leraar h

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

8 Laatst bewerkt door nnicole1234 (28-09-2006 13:21)

Re: Inspiratie gevraagd?!!

Wat leuk..ze doen er bij ons op school volgens mij niks aan maar ik vind het wel een superleuk idee om een taart in de lerarenkamer te zetten die dag!

Ik denk dan aan een vierkante taart (zit nog in de vriezer ;-) ) met daarop iets van een zwart schoolbord met witte icing "dag van de leerkracht"er op en dan nog ergens het schoollogo (die is bij ons lekker makkelijk, drie rechthoeken rood,blauw en geel trapsgewijs naast elkaar)

Moet alleen nog even verzinnen hoe ik dat dan een beetje mooi op die taart krijg (zucht, was ik maar zo creatief in het bedenken als sommige van jullie...)


Groetjes Nicole

9

Re: Inspiratie gevraagd?!!

nnicole1234 schreef:

Wat leuk..ze doen er bij ons op school volgens mij niks aan maar ik vind het wel een superleuk idee om een taart in de lerarenkamer te zetten die dag!


ha, fijn 't is op een donderdag, dus dan gaat alles van de patisserie avond naar de leraarkamer!  Mijn kindjes worden de schatjes van de juffen! ;-)

katleen


catherine, hoe is 't met jouw patiserie? nog leuke dingen gebakken?  Gisteren was 't chocomousse en flan karamel!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

10

Re: Inspiratie gevraagd?!!

Ha Kathleen,

De recepten mag je in de receptenhoek schrijven hoor. Ben nog altijd opzoek naar een heerlijke chocomouse!! :-D  :-D

11

Re: Inspiratie gevraagd?!!

Nou, ben erg benieuwd naar de taarten! (wel allemaal showen hier hoor!!)
Ik ben zelf ook leerkracht, maar werk helaas niet op donderdag 5 oktober...
We kregen vorig jaar van ons bestuur een slagroomtaart. Ook leuk, maar een zelfgemaakte taart van een enthousiaste moeder is natuurlijk wel veeeel leuker!! ;)