1

Onderwerp: Zelf mmf gemaakt

Ik was vanmorgen aan het boodschappen doen en zag marshmellows in de aanbieding. Zakje meegenomen, om zelf mmf te proberen.

En het is prima gelukt! Heb ruim 500 gram mmf nu, genoeg om een taart te bekleden. Ik heb er maar een paar marshmellows voor hoeven gebruiken, klopt dat? Zeven stuks, beetje water en een heleboel suiker. Heb de suiker net zo lang toegevoegd tot het kneedbaar werd.

Leuk, weer iets geleerd, en dit is goedkoper dan kant en klare mmf!

2

Re: Zelf mmf gemaakt

Super h

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

3

Ik heb even gezocht op het forum en daar kom ik hele andere hoeveelheden tegen. Dus ik hoop niet dat 't heel stug wordt en dat ik te veel suikerbakkerspoeder heb gebruikt. Ben benieuwd....

4

Ik ben ook benieuwd! Laat je even weten hoe het werkte? :)

5

Hmm, dat is wel  een idee zeg! Het lijkt me alleen zo'n geklieder. En wordt het niet heel erg plakkerig dan?? Ik kan me er niks bij voorstellen.

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

6

Het wordt een geklieder en geplak. En sommige mensen lukt het helemaal niet. Mij dus.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7 Laatst bewerkt door mimitje (17-05-2008 21:18)

Hier ging het prima, had bijna nog schone handen zelfs. Zo lang mogelijk met een lepel blijven roeren, en daarna heb ik een laag poedersuiker op tafel gelegd en daar het boeltje ingelegd en gekneed.
Heb er vanmiddag ook al een taartje mee bekleed en het ging prima!!! Ik maak voortaan dus mmf zelf!!

8

petje schreef:

Hmm, dat is wel  een idee zeg! Het lijkt me alleen zo'n geklieder. En wordt het niet heel erg plakkerig dan?? Ik kan me er niks bij voorstellen.

Als je er met je handen af blijft totdat het goed is wordt het geen geklieder en geplak.
Eerst roerde ik met een lepel totdat het goed was, tegenwoordig laat ik m'n KA het werk doen.

9

Eerst roerde ik met een lepel totdat het goed was, tegenwoordig laat ik m'n KA het werk doen.

Zou mijn Kennie dat ook kunnen?

10

Mijn Clatronic kan het ook. gelukkig.
Alleen heb ik dat mijn mmf heel 'veerkrachtig' is, dus toen ik het om een taart had gedaan, bleef er na het bekleden en afsnijden een randje botercreme over omdat de mmf terugveerde naar boven, zeg maar...

Heb ik dan teveel poedersuiker erdoor gedaan? Of waar kan het anders aan liggen?

(Sorry, voor het tijdstip van posten... was de stad in geweest en m

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

11

Ik heb ook een KA, toch maar eens proberen dit!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

12

http://i30.tinypic.com/e97t75.jpg

Dit is het taartje met de zelfgemaakte mmf!

13

leuk taartje hoor! maar ik ben nogal onervaren.. wat is mmf? wat is ka? en wat is een Clatronic? :o

14

mmf = marshmallowfondant
ka = KitchenAid (staande mixer)
Clatronic is (voor zover ik weet) ook een staande mixer.

15

Kenny=De Kenwoodmixer!

16

ik heb vorige week ook zelf mmf gemaakt, in het begin errrrg plakkerig...Maar ik had mijn vriend lekker laten kneden....bij gebrek aan high tech keukenapparatuur...en uiteindelijk is het toch nog goedgekomen en heb ik er 40 krokodillen van geboetseerd! En ze waren heeeerlijk!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

17

Pooh schreef:

Het wordt een geklieder en geplak. En sommige mensen lukt het helemaal niet. Mij dus.

Tja, ook mij lukte het niet echt... De eerste keer was een kliederboel van hier tot Tokio. Maar koppig als ik ben heb ik het meteen een tweede keer geprobeerd. Toen was de de kliederboel voorbij, maar was de mmf veel te stug. Bij het uitrollen scheurde het meteen aan alle kanten (teveel poedersuiker??).
Ik moet het nog een 3e keer proberen, hopelijk dat dat scheepsrecht is! Te horen aan jullie enthousiasme moet dat lukken. :)

-*- Ieder moment is een taartmoment... -*- www.joyceschut.nl -*-

18

Nou, heb net ook zelf mmf gemaakt, even gerotzooi, maar goed wat poedersuiker erbij en het wordt hartstkke mooi spul.
Ik ben helemaal verkocht, nooit meer wat anders voor mij.
Nou ja, alleen marsepein dan als ik een taart voor mijn broer moet maken....

www.taartmomentjes.nl Een taart voor elk moment.

19

ik maak het ook wel eens zelf en goor het dan gewoon in de kenny met de K-klopper met zo lang tot het ene bal wordt en dan als laatste kneed ik het nog met mijn handen en het laatste peodersuiker erdoor totdat het niet meer zo plakt aan mijn handen. ik vind het nog zelfs iets lekkerder dan de kant en klare van de webshop, en die vind ik al heel erg lekker ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

20

Ook een idee, ga ik de volgende keer proberen.

www.taartmomentjes.nl Een taart voor elk moment.

21

ik denk dat ik het ook gewoon een keer ga proberen...

22

Oh, dat zou ik ook wel een keer willen proberen!
Maar wat voor suiker moet ik dan hebben? En wat voor hoeveelheden?

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

23

Poedersuiker.

Het recept staat hier op de site.

24

kwebbeltje schreef:

ik maak het ook wel eens zelf en goor het dan gewoon in de kenny met de K-klopper met zo lang tot het ene bal wordt en dan als laatste kneed ik het nog met mijn handen en het laatste peodersuiker erdoor totdat het niet meer zo plakt aan mijn handen. ik vind het nog zelfs iets lekkerder dan de kant en klare van de webshop, en die vind ik al heel erg lekker ;)

Dat gaat dus probleemloos in de Kennie?
Dan probeer ik dat ook maar es een keertje. Welke marshmallows gebruik jij?

25

welke ik ook maar kan vinden ;) het liefst alleen witte....

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.