1

Onderwerp: Verse aardbeien???

Nu had ik vorige week met moederdag een heerlijke taart gemaakt met verse aardbeien en witte chocoganache, heerlijk maar de onderkant van de taart was zo nat geworden van de aardbeien, heeft iemand daar een tip voor hoe ik dat anders kan doen voor de volgende keer. Want aardbeien zijn ook zo lekker.......

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

2

Re: Verse aardbeien???

Laagje gesmolten choco eronder?

Ik doe ook wel eens een laagje gewone botercreme (geen mix) onder een natte vulling zoals verse aardbeien.

3

Ik droog de aardbeien af voor ze in de taart gaan. Is misschien stom, maar werkt wel.
Ennnnn... een taart met verse aardbeien moet je nooit bewaren. Want van het staan wordt het kapsel ook flink nat. Het is de eerste dag heerlijk maar daarna wordt het nat en smerig (dat laaste vind ik).

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Carin schreef:

Ik droog de aardbeien af voor ze in de taart gaan. Is misschien stom, maar werkt wel.
Ennnnn... een taart met verse aardbeien moet je nooit bewaren. Want van het staan wordt het kapsel ook flink nat. Het is de eerste dag heerlijk maar daarna wordt het nat en smerig (dat laaste vind ik).

Ja dat afdrogen had ik ook gedaan en is niet stom hoor en idd het was de volgende dat ook niet meer zo smakelijk!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

5

Hmm vreemd. Ik heb hier nl helemaal geen last van. Ik leg de aarbeien wel op een laagje van aardbeienbavarois of aarbeienkwarktaart pudding van mona.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

Ik leg ze niet op zo'n laagje omdat ik dat zonde van de aardbeien vind :s. Ik leg ze z

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

ik leg ze op een laagje aardbeienjam. Heb er nog geen last van gehad, dat het de volgende dag niet meer smaakt eerlijk gezegd! (Bewaar de taart wel in de koelkast dan)