1

Onderwerp: Zilveren glans: hoe doen jullie dat toch zo mooi?

Ik moet voor een bestelling een vierkante taart van 25 x 25 cm voorzien van een goed zichtbare zilveren glans. Hoe zouden jullie dat doen? Ik zie soms van die mooie metallic-achtige taarten voorbij komen en denk dan: hoe krijgen ze dat nou voor elkaar? Tips wat betreft hoe en met wat gevraagd dus :)

2

Re: Zilveren glans: hoe doen jullie dat toch zo mooi?

volgens mij gebruiken ze pearlspray (tekoop in de webshop) o.i.d. .. heb het net ook besteld dus ga het binnenkort ook uitproberen

3

Je kunt ook met glanspoedertjes een metalicglans maken. Maar voor een groot opperval is spray denk ik wel handiger...

4

En dan wel buiten zetten met sprayen :D Tenzij je graag een metallic aanrecht wil :lol:

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

De spray is superhandig (heb hem nu zelf ook) en ruikt ook lekker :Y Maar je komt met een zacht penseel en zilverpoeder, met zachte draaiende bewegingen op je taart brengen (die een lichtgrijze ondergrond heeft) ook een heel eind :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Die pearlspray, die is toch niet te verkrijgen in zilver?

7

nee dat klopt... en pas ook op met de pearl want als je iets te enthousiast bent dan worden de kleuren minder fel.. alhoewel je in de zon wel een super bling bling effect hebt hoor!

8

Maar wat voor kleur is die pearl spray dan? Ik zie dat ze goud hebben, en rood en blauw, maar wat is pearl dan?

9

PME Pearl Lustre Spray 100ml  € 9,50

Hier bij de webshop :)

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

10

Ja, ik weet dat ze het hebben, maar ik vroeg wat de kleur van deze versie dan was :)

11

Parelmoer, meer glans dan kleur, maar wel net wat er gezegd wordt: bij teveel dekt het wel een beetje.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

12

Ik zou ook sprayen. Voor kleine oppervlakten gebruik ik altijd poeder of schilder met alcohol (ben er nog niet uit wat ik nou lekkerder vind werken...)
Maar voor zo'n grote taart zou ik zeker spray gebruiken. Ik andere shops hebben ze wel zilver (of zeg ik nu iets stouts ;)). Pearl is gewoon witte parelmoer glans. Ik heb de goud een keer gebruikt en ik ben er lyrisch over! :D

Mijn website: Presentaart

13

Ik heb de pearl dust spray gebruikt bij mijn winx taart, (kijk maar even op mijn website voor het resultaat).

Enne als de webshop de zilverkleur niet heeft staan, maar de andere wel, waarom mail je ze niet even of ze je toch de zilveren kunnen leveren ;).

@pooh, ik ben het met je eens dat je het beter buiten kunt sprayen. Niet alleen mijn aanrecht had een pearl dust glans..... ;)

succes KiT

er is altijd wel een reden voor taart