1

Onderwerp: Hoe maak ik bordeaux?

Ik moet de letters op een taart in bordeaux maken. Heeft iemand enig idee hoe ik deze kleur maak?

2 Laatst bewerkt door Marleen (14-05-2008 07:12)

Re: Hoe maak ik bordeaux?

http://www.candylandcrafts.com/colorchart.htm

misschien heb je hier iets aan ?

3

Hm, hier kom ik niet zo goed uit. Nog meer adviezen?

4

Ik weet dat de vraag vaker is gesteld, maar echt een antwoord kon ik niet zo goed vinden met de zoekfunctie. Ik zou beginnen met goed rood en dan experimenteren met een beetje blauw en een beetje bruin. Of zo :S

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ja...ik heb het eens geprobeerd met marsepein en toen heb ik rood (christmas) en een heeeeeeel klein tipje violet gebruikt.
Er zijn natuurlijk diverse tinten bordeaux rood maar dit was een erg mooie kleur vond ik :Y

6

Toevallig heb ik hem gisteren gemaakt, ik vond het erg moeilijk maar uiteindelijk gemaakt met rood, bruin en burgundy.

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

7

Nicole, heb je een foto hiervan toevallig, dan kan ik zien of het die kleur moet zijn.

8

Vind je deze kleur mooi?
Verder op in het topic schrijft Petra hoe ze het bordeauxrood gemaakt heeft!
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=19113

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

9

Roos88 schreef:

Nicole, heb je een foto hiervan toevallig, dan kan ik zien of het die kleur moet zijn.

Nee, helaas heb ik er geen foto van maar het  was een beetje de kleur van het lint van de reactie hiervoor.
Denk dus wel dat je het in de rood/paars/bruine tinten moet zoeken, en dan gewoon even uitproberen (maar voorzichtig met paars...echt super kleine stipjes toevoegen)

10

Elisa schreef:

Toevallig heb ik hem gisteren gemaakt, ik vond het erg moeilijk maar uiteindelijk gemaakt met rood, bruin en burgundy.

Zo heb ik het ook gedaan! (maar dan precies in de omgekeerde volgorde, dus eerst burgundy, daarna met wat bruin en rood op kleur gebracht.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!