Onderwerp: suiker
Vandaag heb ik een mooi nederlands boekje gekregen voor cubcakes te bakken
maar men spreekt daar van moscovadesuiker en golden syrup dat is voor mij echt onbekend kan iemand mij dat verklaren wat dat is
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » suiker
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Vandaag heb ik een mooi nederlands boekje gekregen voor cubcakes te bakken
maar men spreekt daar van moscovadesuiker en golden syrup dat is voor mij echt onbekend kan iemand mij dat verklaren wat dat is
wat ik ervan begrijp na wat googlen is moscovadosuiker (of muscovado en nog allerlei varianten op dit woord) donkere bruine suiker, suiker die met melasse gemaakt is. Bruine basterdsuiker dus!
Golden Syrup is volgens mij rietsuikerstroop, je kunt het in diverse supermarkten krijgen, bij de Albert Heijn van Lyle, kijk maar eens bij deze link:
http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_syrup
o wacht het is toch wat anders:
" Proef de tropen!
Muscovado is een ongeraffineerde bruine suiker met een sterke melasse smaak. Deze oer-suiker uit Mauritius staat ook bekend als “Barbados suiker” of “vochtige suiker” en is donkerbruin van kleur. Deze geweldige suiker brengt je met
Goela djawa, wat onder andere in de Indonesische keuken wordt gebruikt misschien, vast te koop bij een toko? Maar in de Indonesische recepten, bijvoorbeeld Roedjak Manis, kan je dat weer eenvoudig vervangen door donkerbruine basterdsuiker.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » suiker