1

Onderwerp: Abrikozen vulling

Volgende week ga ik met een vriendin samen haar bruidstaart maken. Nu wil ze een vulling met abrikozenjam en/of abrikozen erin.
Aangezien ik helemaal niet van abrikozen houd (een dun laagje jam gaat nog net), ben ik ook niet echt creatief in het bedenken van een lekkere vulling met abrikozen. Heeft iemand nog tips voor me? Wat is lekker i.c.m. abrikozen?????
We gebruiken verder biscuitmix en marsepein.

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

2

Re: Abrikozen vulling

Een laagje gesmolten PURE chocolade op de cake smeren en dan daar de jam overheen !!!!

3

Re: Abrikozen vulling

hi,

misschien kan je abrikozencompote gebruiken ipv confituur, dit is toch iets minder zoet ...

katleen

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

4

Re: Abrikozen vulling

En ik blijf zelf de botercreme extra met amandel eccense en mandarijntjes uit blik  het lekkerst vinden met abricozen jam.

5

Re: Abrikozen vulling

Laatst had ik ook abriconzen jam gebruikt voor 1 laag en de andere laag met bbr en manderijntjes bekleed met fondant vond ik het geheel ook te zoet....
Voor een trouwtaart zou ik dus zeker even een proeftest taartje maken..

succes.....
ik ben bezig met een bruidsijstaart ook spannend voor donderdag.......

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

6

Re: Abrikozen vulling

mmm, dat klinkt al goed! Zijn er nog meer suggesties die ik aan de aanstaande bruid kan voorleggen? Een proeftaartje gaat niet lukken helaas, ze trouwt volgende week vrijdag en ik ben er pas op dinsdag en er is veeeeeeeeeeeeel te doen (ook versieren van de ruimte)! Het is trouwens in Noorwegen, dus een taartje meenemen is ook niet echt een optie :-D

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

7

Re: Abrikozen vulling

Ik vind zelf de abrikozenjam erg lekker met perzikkwark en dan door de kwark ook nog een blik abrikozen in stukjes gesneden. Die kan helaas niet al te lang buiten de koelkast, dus dat is nou wel weer jammer..... :(

Je kunt de abrikozen (uit blik) ook in dunne plakjes snijden en dan samen met mandarijntjes (uit blik) in de botercr

8

Re: Abrikozen vulling

Hoi Car,
Vandaag is er een recept gepost met een vulling van bokkepootjes.........lijkt mij lekker met abrikozenjam.

9

Re: Abrikozen vulling

Hahaha, Annelies, die posting heb ik zelf geplaatst :-D :-D :-D

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

10

Re: Abrikozen vulling

Hoi Car,

Hi hi, t' is een beetje druk hier met de bruiloft morgen........sorry hoor....zal de volgende beter naar de poster kijken! Soms is het ook wel eens lastig met jullie nicknames en echte namen.......weet nog niet wie wat is!

11

Re: Abrikozen vulling

Annelies: fijne dag vandaag!!!

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops