1

Onderwerp: kapsel met speculaaskruiden

Voor de schoonvadertaart heb ik voor de verandering speculaaskruiden aan het recept voor taart zonder boter toegevoegd. ik vind de smaak van speculaas zo heerlijk bij de herfst passen.

5  eieren, 150 suiker en 150 bloem
1/2 e.l koekkruiden.
Door de botercreme voor onder de marsepein iets kaneel gestrooid

Het was verukkelijk zeker in combinatie met de  vulling van mascarpone met kersenjam.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

2

Re: kapsel met speculaaskruiden

Zat ik toevallig pas aan te denken. Zou het ook werken bij de biscwie mix?

3

Re: kapsel met speculaaskruiden

ik heb ook al speculaas klaarliggen om te pletten en onder botercreme of mascarpone te doen. maar speculaaskruiden in de biscuit is ook geen slecht idee.
ik denk wel dat het zou lukken met biscuit hoor wendy.

wat past er nog goed bij speculaas? ik dacht aan lemon curd, of limoenbavarois of zo?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

4

Re: kapsel met speculaaskruiden

Of botercreme met amandel essence. En een knapperige laag chocolade met daarop een laagje smeuige spijs. En iets van abrikozen lijkt me ook wel lekker erbij. :)

Ik ga het gewoon eens proberen met de mix.

5

Re: kapsel met speculaaskruiden

slagroom en mandarijntjes uit een blikje......... hmmmmm Ik heb vorig jaar voor sinterklaas van alles uitgeprobeerden toen ook speculaas kruiden door de cake zonder boter gedaan. (Zou het door de biscuitmix ook zo doen hoor) en dat had ik gevuld met slagroom en mandarijntjes. En marsepein erover. Dat was lekker!!! Alleen helaas werd ik toen vlak voor Sinterklaas ziek...... en uiteindelijk is het taartje er dus niet gekomen. Maar niet getreurd, nog effe ruim 2 maandjes en dan mag het alsnog!! :D En dan ga ik het proberen met de biscuitmix. Dus Wendy, als je dat eerder probeert en het is niet te eten, post je dat dan nog even? ;)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Re: kapsel met speculaaskruiden

doe ik :)

7

Re: kapsel met speculaaskruiden

ik heb onlangs ook gewoon kaneel bij het cakebeslag gedaan, en je proefde het goed na het bakken.

8 Laatst bewerkt door ria (25-09-2006 16:58)

Re: kapsel met speculaaskruiden

Ik denk eigenlijk dat je het wel aan iedere beslagsoort zou kunnen toevoegen
Ik vond het echt heel erg lekker.
Ik gooi ook wel eens schuddebuikjes door mijn cake ook een lekkere combi maar weer te zwaar voor biscuit.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

9

Re: kapsel met speculaaskruiden

Wendy, heb jij de speculaaskruiden al geprobeerd bij biscuit? Indien ja: Hoeveel doe je er dan in? En hoe was de smaak?

Kristien