1

Onderwerp: Morgen mijn 1e taart maken. Enkele vraagjes

Hallo dames,

Wat een geweldige site. Mijn zoon is in het weekend jarig en wil mij eens gaan wagen aan een taart. Door deze site is mijn interesse gewekt. Ik heb hier en daar wat gelezen en heb nog enkele vraagjes.

Ik ga een Pickachu taart maken. Ik wil de taart bekleden met Marshmallow fondant, vullen met lemon curd en een laag met bosvruchten jam. Is dit een lekkere combinatie?  De Pickachu zal ik puzellen van marsepein.

Ik ben vandaag bij AH geweest maar kan geen lemon curd vinden. Is dit te koop, of moet je dit zelf maken? de botercreme ga ik zelf maken en daarmee mijn hele taart bestrijken. Ook heb ik citroen essence gekocht, kan ik dat gewoon door de botercreme heen doen en daarmee de taart bekleden?

Alvast bedant dames, ik hoop een leuke hobby erbij gekregen te hebben.

2

Re: Morgen mijn 1e taart maken. Enkele vraagjes

Lemoncurd is bij ons wel bij de albert te koop, het is van chivers.
Je kunt het ook zelf maken, kijk even in de zoek functie voor recept.
Een heerlijke combi met lemon curd is citroenkwarktaart van mona ( toetje)
Ik denk dat als je citroen essance door de botercreme doet het te citroenerig wordt in combi met de vullingen, maar het kan wel.
Ook lekker is botercreme als vulling met bosvruchtenjam.
Ik wens je succes en veel plezier met het maken van je taart.

3

Bedankt Ilse.
Waar moet ik dan kijken bij de Ah? ik keek net bij de jam afdeling en de bakafdeling, maar helemaal niets.
Ik maak de botercreme zelf, wordt dat dan niet te boterig als vulling?

4

Niet elke AH heeft het (meer) in zijn assortiment. Als je het niet kunt vinden bij de jam, dan zullen ze het niet hebben.

Ik ben het met Ilse eens, de combi lemon curd met mona citroenkwarktaart is heerlijk, maar ook lemoncurd met botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Bedankt dames, ik ga even zoeken naar het recept van lemoncurd.

Als de taart af is dan plaats ik hier een foto (als ik durf:-))

6

Hoi Sophia
Veel plezier en succes bij het maken van je eerste taart!! Wat ik je nog wilde zeggen is dat ik altijd mijn botercreme zelf maak van roomboter en poedersuiker ( 1 op 1) en ik heb nog nooit het commentaar gekregen dat ie te boterig is. Zelf vind ik dat ook niet en zeker als je er een smaakje aan toevoegt met essence of bv citroenrasp is het heerlijk!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

7

miekje schreef:

Hoi Sophia
Veel plezier en succes bij het maken van je eerste taart!! Wat ik je nog wilde zeggen is dat ik altijd mijn botercreme zelf maak van roomboter en poedersuiker ( 1 op 1) en ik heb nog nooit het commentaar gekregen dat ie te boterig is. Zelf vind ik dat ook niet en zeker als je er een smaakje aan toevoegt met essence of bv citroenrasp is het heerlijk!

Gebruik je dat als vulling Miekje???

Mijn website: Presentaart

8

Oh dat is goed om te horen Miekje. Als ik de lemoncurd niet ga maken of vinden (ik ga morgen bij C1000) kijken, dan gebruik ik gewoon de botercreme met citroen aroma erdoor heen als vulling.

9

Ik heb nog een vraagje.
Ik ga als decoratie een Pickachu maken. Ik heb bij de AH een pakje marsepein gekocht (300 gr). Zou dat genoeg zijn?
Kan ik het zo gebruiken? het lijkt mij nogal plakkerig.

10

Hebben ze bij ah marsepein ???
Al je kijkt op felicitaartjes hebben ze een schema hoeveel je nodig hebt een taart te bekleden en dan extra nemen voor je figuurtje.

11

Hoi Ilse,

Dank je ik ga even kijken. Ja Ah verkoopt marsepein, bij de bakafdeling. Volgens mij is het het merk van Oetker (weet niet zeker).

12

Misschien moet je even kijken naar de verhouding van de marsepein. 1:3 is rolkwaliteit. Anders is het vooral lekker als vulling voor speculaas ed en ook wat grover en lastig om mee te bekleden.
Succes!

13

300g is voor een taart bekleden en puzzelen niet genoeg. Kijk inderdaad even bij de verhoudingen, ik ging pas bij de bakker marsepijn halen en dat is niet de goede. VEEL te plakkerig. Die van de webshop en bij taarten winkels zijn de goede.

14

Heeft iemand die van de AH wel eens geprobeerd? het is alleen voor het figuurtje niet om de hele taart mee te bekleden.
Stel dat het toch te plakkerig is, hoe kan ik dat het beste dan oplossen? Ik heb geen tijd meer om andere te halen, zit nu op mijn werk en wil er morgenochtend aan beginnen.

15

Misschien met poedersuiker?

Succes ermee!

16

Ga ik proberen,.. Dank je.

17

Die van de AH is echt om speculaas of andere lekkere koekjes of taartjes mee te vullen. Is erg plakkerig en kun je niet uitrollen. Is ook veel zoeter..

18

sarina schreef:

Die van de AH is echt om speculaas of andere lekkere koekjes of taartjes mee te vullen. Is erg plakkerig en kun je niet uitrollen. Is ook veel zoeter..

Oh wat jammer. Pfff dat wordt echt een probleem, ik weet niet waar ik morgenochtend nog marsepein kan kopen. Wij hebben hier in de buurt geen banketbakkers. Zijn er ook andere zaken waar ik het kan kopen?

19

Waar woon je, misschien bij mij in de buurt????
Ik heb wel marsepein.

20

Wat lief van je Ilse. Ik woon in Amsterdam Noord.

21

Ik denk dat bij de AH alleen amandelspijs wordt verkocht en dat is toch wat anders dan marsepein!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

22

Ik woon in Waddinxveen, toch een beetje uit de richting

23

Ja behoorlijk.
Tom Poes je hebt gelijk, ik kijk net op de pak en het is idd amandelspijs, wat een vergissing.
Ik ga morgen even vragen bij de bakker en anders maak ik het zonder figuurtje.

24

Sophia schreef:

Ja behoorlijk.
Tom Poes je hebt gelijk, ik kijk net op de pak en het is idd amandelspijs, wat een vergissing.
Ik ga morgen even vragen bij de bakker en anders maak ik het zonder figuurtje.

Misschien is er een notenbar/kraam waar ze het verkopen?
Om het uit  te rollen moet je echt 1:3 hebben.
Had laasts ook 1:2 en die vond ik echt niet lekker!

Je hart fluitsert, luister goed!

25

Oh ik ben zo blij met jullie tips.
Irma daar heb ik helemaal niet aan gedacht en toevallig staat er hier in de buurt zo een kraam op zaterdag. Ik ben weer helemaal blij, dit gaat goed komen.