1

Onderwerp: moeilijker als ik dacht

had de vrag op een ander stukje van het forum al gesteld en zag nu dat ik de vraag beter hier had kunnen stellen.
onze buurman heeft vorige week een avondje zeer onverwachts op ons 6 mnd oude zoontje gepast omdat wij met spoed naar het ziekenhuis moesten. hij wilde hier niets voor hebben, normaal neem ik daar geen genoegen mee maar omdat ze 2 dgn later op vakantie gingen leek me een bos bloemen ofzo niet echt zin hebben. wij passen deze week een beetje op hun huis en halen de post op. de dag voor ze terug komen is bovendien hun dochter jarig. nou dacht ik he leuk een taartje voor als ze thuis komen. maar hoe ga ik dat in hemelsnaam doen. heeft er iemand ideeen
zelf had ik het idee om een grote taartkerant te maken om zo als stukjes de 3 onderwerpen terug te laten komen. later dacht ik dat het misschien gewoon beter is om welkom thuis op de taart te zetten en de rest te laten voor wat het is, maar ja wat voro soort taart maak ik dan.
ideeen zijn meer dan welkom. taart moet zaterdagin de ochtend gemaakt worden of morgen al.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

2 Laatst bewerkt door Tweety1974 (07-05-2008 20:06)

Re: moeilijker als ik dacht

Moeilijk dwirp.

Misschien een leuke bloembak i.p.v. verse bloemen. Gelijk een mooi thuiskomst cadeau, en de dochter zal het heel erg leuk vinden met wat vlinders erbij misschien, of de bloembak met leuke roze hartjes erop doen? i.p.v. een houtnerf bak. (tenminste als van roze houdt)

Rolroosjes zijn leuk en makkelijk. Bloemen uitsteken, blaadjes en alles een beetje over elkaar overlappen.

Groetjes Tweety!

3

hihi heb dat allemaal niet. heb nog helemaal niets in uitstekers enzo.
maar wel een erg leuk idee. zal eens verder uitdenken hoe ik dat kan maken.

4

Heb je een borreglas thuis? Die kan je gebruiken voor het maken rolroosjes.
zie deze link; http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=17954
je kan best veel dingen maken met wat je al in huis hebt. Theelepels, vork om te crimpen, borrelglas om rondjes uit te steken. Er staat ergens een lijst van normale elke dags dingen die je kan gebruiken.

Groetjes Tweety!

5

super tip die link. en ik maar denken dat roosjes moeilijk zijn om te maken.
ga vanmiddag gelijk aan de slag denk ik. want wil ik de taart vullen daarmee ben ik nog even bezig denk ik. bedankt.

6

misschien bij het kruitvat of zeeman, xenos, action goedkope kleiuitstekerjes kopen (heb je al van 1 euro geloof ik) of bij blokker zo'n ring met koekjesuitstekers, daar zitten vaak al sterren, bloemen en andere kleinere vormpjes bij.
of een retrotaartje (rondjes uitsteken en daar weer kleinere rondjes uitsteken (zoek maar op retro dan weet je wat ik bedoel)

en oh....ik zie dat ik al te laat ben geloof ik O-)

Alles goed???? nee 3 fout

7

ben gisteravond aan de slag gegaan en het is iets met bloemetjes geworden. maar de cake was te groot om allemaal van die kleine bloemetjes op te doen. het resultaat staat bij ed taartenparade onder welkom thuis.
bedankt voor alle tips en ideeen. vond het erg lastig.