1

Onderwerp: bakblik roos ???

Erg blij was ik met dit bakblik, maar na een paar keer een tulband te hebben gemaakt is de lol er een beetje vanaf.
Tis een beetje saai...

Heeft iemand leuke ideeen voor deze taart??

http://www.richmondcookshop.co.uk/images/novelty_rosemid.jpg
Foto is niet van mij, maar van een webshop die de vorm verkoopt.

2

Re: bakblik roos ???

Ha, ik heb ook zo'n soort vorm, van de Lidle, en inderdaad,
hij is een beetje saai op den duur...
heb ook al zitten denken, maar bekleden is niets, want dat breken de blaadjes af...
en glazuren...mm...lokt niet zo!

Ik lees even mee, of er nog goede tips voorbij gaan komen!

3

Ik denk dat dit een vorm is waar enkel cakes mee gebakken worden, zoals de bekende Amerikaanse Bundtpan van Nordic Ware. Er bestaan honderden (misschien wel duizenden) recepten voor en er worden vaak wedstrijden voor gehouden. Ik heb vorig jaar het winnende recept van gezien, dat was een chocolade cake met rode wijn en een zoet rode wijn sausje erbij.

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

4

Ik dacht dat je misschien het beslag roze kon kleuren :) Maar ik heb het nog niet geprobeerd...

Anders hoopte ik dat er met vloeibare fondant nog wat mogelijk was, en met hele rekbare rolfondant misschien ook wel.

Mijn website: Presentaart

5

Wat denken jullie van de onderkant vullen met jam, de rest voorzichtig insmeren met botercr

6

mascha schreef:

Ik dacht dat je misschien het beslag roze kon kleuren :) Maar ik heb het nog niet geprobeerd...

Ja dat heb ik ook al eens gedaan alleen met goedkope kleurstof van de toko en toen had ik een oranje roos :/ .

Ga inderdaad een google-en op ideeen van Nordic ware.
Maar vrees dat ie gewoon een beetje saai blijft ;)

Hoi,

Heb je er al eens een hartige roos taart van gemaakt?

Groet van Saskia

Hoi,

Heel grappig: met moederdag kreeg ik ook zo'n roos en ook nog een hart!
Kan ik weer aan de slag met jullie hierboven beschreven idee