Onderwerp: Newbie & bakken met warm weer
Hallo allemaal!
Mijn zoontje viert komende vrijdag zijn feestje. Het is al een paar jaar geleden, maar ik wil nu toch weer een mooie half ronde R2D2 taart (bekleed met marsepein en fondant) voor hem maken. Ik heb een paar vragen:
1) Kan ik voor een halve bol taart bisquit gebruiken? Of zakt dat in als ik het met marsepein bekleed en is cake een betere keuze?
2) Ik gebruikte altijd de funcakes biscuit mix, maar kan ik het ook zelf maken? Ik heb het recept op deze site gevonden, maar smaakt dit hetzelfde en wordt het net zo luchtig?
3) Kan ik met marsepein bekleden en dan daarop met fondant verder versieren? Plak je dit gewoon met wat water vast?
4) Kan ik de versiering al van tevoren maken? Zo ja, hoe bewaar ik dat?
5) Wat voor effect heeft het warme weer? Waar moet ik rekening mee houden? Heeft het invloed op het bakken van de biscuit? En lukt bekleden met marsepein wel als het zo warm is? Ik wil mijn biscuit op woensdagavond bakken, zodat ik donderdag overdag (als mijn vriend met onze zoon op pad gaat) mijn taart kan vullen en bekleden. De ervaring leert dat ik daar minimaal wel een uur of 4 mee bezig ben dus dat zou ik het liefst overdag willen doen.
Alvast dank voor alle tips!
Groetjes,
Lisa