1 Laatst bewerkt door Shorty (04-05-2008 10:15)

Onderwerp: Beginners taartje

Dit is mijn eerste taart helemaal alleen gedaan. Dat is denk ik ook te zien.
Perfect is ie zeker niet...hij is een wobly boblytaart geworden...ik heb het niet zo glad afgesmeerd...wat is dat moeilijk zeg...ik bleef maar smeren en strijken tot ik er werkelijk waar genoeg van had.  Ik ben niet zo supertrots erop als mijn Chanel..maar vooruit...hier is ie..

Tips zijn welkom

http://i45.photobucket.com/albums/f74/Steenbokje78/Verkledentaart042.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f74/Steenbokje78/Verkledentaart041.jpg

2

Re: Beginners taartje

Nou, hij is leuk geworden hoor. Lekkere kleurtjes. Al doende leert men... en hij zal er zeker niet minder om smaken denk ik! Eet ze vandaag!

3

lekker oefen taartje, mooie kleur groen!!

4

Nou hij is toch niet slecht hoor.
Ik smeer altijd en zet daarna ff in de koelkast. 10 minuutjes of kwartiertje...daarna weer laagje smeren en weer in de koelkast. Krijg je ze aardig strak mee. En ook als je gaat bekleden.............zorgen dat je botercreme hard is...dus uit koelkast vandaan. Werkt bij mij prima!

5

Kimi & Kiwi thnx:)
Bedankt voor tip smarianne! Ik zal het de volgende keer zeker proberen. Gebruik je een bepaalde tool om het glad te krijgen??

6

Hij is toch erg leuk voor een eerste :Y

En op naar de volgende ;)

xxx

7

Het valt nog goed mee met de wobbligheid. En het gaat echt altijd beter. oefening baart kunst geldt absoluut voor het taartenmaken. Je ziet dat bij iedereen vind ik.
IK smeer af met zo een schilderspaletmesje of zo een klein gebogen , ik kan nu niet op de naam komen eerlijk gezegd, spatelmesje ? van wilton. Volgens mij staat het ook ergens in de shop.

8

Die kan je ook spotgoedkoop bij de Blokker krijgen. Zitten stuk of 5 in, verschillende maten. Die gebruik ik................altijd!

9

hmmm ik ga morgen maar eens kijken. Wat is de officiele naam?? Spatelmesjes??
Ik heb een spatel, maar het is groot en ik ben er erg onhandig mee..

10

Hey Farah, Ik vind het een leuke taart geworden hoor! Niets mis mee!!!

Dat grote mes is handig voor de bovenkant, zoals ik liet zien. De botercreme laten opstijven, zoals we vrijdag ook hadden gedaan (niet vergeten he? ;))
Ik smeer de zijkanten altijd met een gewoon mes glad (de achterkant ervan) en als het een heeeeele hoge taart is met dat pannekoekmes wat jij nu ook hebt.
Gaat echt goed hoor :)

Mijn website: Presentaart

11

Jee ziet er keurig netjes uit hoor voor een eerste :thumb:

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

12

Ik vindt het reuze knap hoor voor zo'n eerste taartje. Op een boltaartje en wat cupcakes na heb ik nog niets gepresteerd. Hoop komend weekend m'n eerste 3 taartjes te maken voor m'n zoons verjaardag en duim dat ze er net zo goed komen uit te zien als jou eerste taartje.

Groetjes Rineke

13

Het is een leuke taart, vrolijke kleuren en al doende leert men toch?

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

14

Het is een leukerdje hoor!!

Je hart fluitsert, luister goed!

15

Bedankt allemal.
Mascha, dat heb ik dus ook gedaan, maar ik ben duidelijk nog niet zo handig erin. Maar we gaan gewoon door met proberen.:)

16

Hij is leuk, hoor!
Lekkere frisse kleurtjes.

Succes met de volgende! ;)

17

Leuke taart!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

18

Ziet er goed uit!

Groetjes Tweety!

19

Mooi gelukt hoor!

Ook als mijn botercreme niet glad is krijg ik de fondant/marsepein strak met een smoother. Beste aankoop die ik tot nu toe gedaan heb!! Als ik de botercreme laat harden in de koelkast "plakt" de fondant of marsepein niet meer aan de botercreme en wil het bij mij echt voor geen meter.

Succes!!

Dorieke

-  My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already -

20

Geinig taartje met mooie kleuren!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl