1 Laatst bewerkt door citroen (02-05-2008 20:23)

Onderwerp: Hellup...kapsel in het midden ingezakt !

hoi hoi,

Vandaag voor de 2e x met de mix van de webshop gebakken.De 1e x ging prima, maar nu ?????

Heb een rond 24. Heb 330 gram mix, 33 ml water en 5 eieren 10 min voluit laten mixen, daarna nog 3 min. op stand 1.

Springvorm gevuld, maar deze keer wel met een verhoogde bakrand van bakpapier. Het rees goed. Heb 35 min. op 180 graden laten bakken. Daarna nog een kleine 10 min. in de oven laten staan (net als de vorige x) met de oven uit uiteraard.

Toen ik het uit de springvorm had gehaald merke ik dat het middelste gedeelte inzakt !

Hoe kan dit ?

Greetz,

Marianne

Re: Hellup...kapsel in het midden ingezakt !

Waren je eieren wel op kamertemperatuur?

3

Hoi Danielle,

Yep....die liggen bij mij nooit in de koelkast...dat schijnt namelijk officieel niet te mogen !

Ik wilde net weer ff een nieuw kapsel maken, heb ik eieren te weinig. Morgenochtend na het boodschappen doen maar weer een nieuwe bakken en dan maar hopen dat het kapsel morgenavond ver genoeg is afgekoeld...die taart moet morgen af ! Pffffffff ... heb ik weer hoor !

Greetz,

Marianne

4

Nou....tis nu wel gelukt.

Ik heb de temperatuur steeds na 8 min. hoger gezet. Dat had ik vorige keer zo gedaan, bed8 ik me vann8 haha.

Meteen erachteraan ook de vierkante kapsel gemaakt. Tis alleen geen 20x20 zag ik, de kleinste stand is 25x25 als ik het goed gemeten heb (ahum...achteraf dus haha)

Hij is nu wel wat lager uitgevallen, maar goed ik moet hem toch gaan versnijden...in een "tent-model)

Greetz,

Marianne

Ben blij dat het gelukt is!